Ekonomiassistent till Leverantörsreskontran på Heimstaden!

Ekonomiassistent till Leverantörsreskontran på Heimstaden!

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi förstärkning till ekonomiteamet i Malmö! Vi söker dig som har ett intresse för redovisning och ser gärna att du har arbetat med leverantörsreskontra sedan tidigare för att snabbt kunna komma in i uppgifterna. Vi ser även att du uppskattar att arbeta tillsammans med andra, är strukturerad i ditt arbete samt har en bra kommunikationsförmåga. Låter detta som något för dig? Sök den här tjänsten redan idag då vi jobbar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Heimstaden är ett globalt och växande bostadsfastighetsbolag med en vision om att förenkla och förgylla kundernas liv genom omtänksamma boenden – Friendly Homes. De erbjuder idag hyreslägenheter på över 30 orter och är därför ett av de ledande bostadsfastighetsbolagen i Europa, med fokus på att förvärva, utveckla och förvalta bostäder.

Academic Work söker nu för Heimstadens räkning en ekonomiassistent till deras avdelning inom leverantörsreskontra. Tjänsten är med omgående start och är ett vikariat på 3 månader, med eventuell chans till förlängning.

Du kommer att tillhöra ekonomifunktionen med fokus på leverantörsreskontran i en välkomnande miljö. Du kommer ha ett nära samarbete med dina kollegor, men måste kunna vara självgående i din roll.

#

Du erbjuds


* Ett konsultkontrakt via Academic Work som sträcker sig initialt på 3 månader, med evenutell chans till förlängning.
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
* En fot in på ett globalt fastighetsbolag som har ambitionen att ständigt växa på ett ansvarsfullt och hållbart sätt.


ARBETSUPPGIFTER
Du kommer arbeta med leverantörsreskontra, mer specifikt i den så kallade fakturaloggen. Din främsta uppgift blir där att kontrollera att inscannade fakturor matchas mot rätt leverantör, rätt belopp, rätt valuta och sedan skicka ut i fakturaflödet för kontering. Övrig ekonomisk administration kan också förekomma.

VI SÖKER DIG SOM
- Har minst en gymnasieexamen, gärna inom ekonomi
- Har någon typ av erfarenhet av att ha arbetat i leverantörsfakturasystem
- Är obehindrad i svenska i både tal och skrift samt har goda kunskaper i engelska

Meriterande för rollen är att ha arbetat i systemet Rillion (f.d. Palette), men det är inget krav. Stor vikt i denna process kommer att läggas på din motivation för tjänsten samt dina personliga egenskaper. Som person är du:


* Självgående
* Noggrann
* Kommunikativ


#

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, kontorstider
* Placering: Malmö, i närheten av Värnhemstorget
* Information om din ansökan: Inför eventuell anställning kommer du behöva gå igenom en bakgrundskontroll inklusive en kreditupplysning.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Heimstadens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras avAcademic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 januari 2023
  • Ansök senast: 28 februari 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


30 september 2024

30 september 2024