Ekonomiassistent till Leverantörsreskontran på Rikshem

Ekonomiassistent till Leverantörsreskontran på Rikshem

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet inom leverantörsreskontra och fastigheter och brinner för system, förbättringar och teamwork? Då kan denna tjänst vara något för dig.

Som ekonomiassistent på Leverantörsreskontran hos Rikshem tillhör du avdelningen Affärsstöd Ekonomi och arbetar i ett team på 8 personer som tillsammans ansvarar för leverantörsreskontran och hyresredovisningen på bolaget. Affärsstöd Ekonomi tillhör Ekonomiavdelningen som sitter på vårt nya och moderna aktivitetsbaserade huvudkontor i centrala Stockholm. Arbetet erbjuder en kombination av leverantörsfakturahantering, systemunderhåll, kontakt internt inom bolaget och med leverantörer, bokföring och ständigt förbättringsarbete. I rollen ingår också arbetsuppgifter inom systemadministration. Vi eftersträvar rotation av arbetsuppgifter för god arbetsmiljö, variation, minskad sårbarhet och ökad förståelse för helheten, varpå arbete och stöttning till hyresredovisningen också kan komma att ingå i rollen.

Vad gör du:

• Förkontering och betalning av leverantörsfakturor
• Hantering av attestflöden och attestbehörigheter i fakturahanteringssystemet
• Attestbevakning och hantering av påminnelser och inkassoärenden
• Avstämningar av konton relaterade till leverantörsreskontra
• Underhåll och förbättring av uppsättning och användning av fakturahanteringssystemet
• Kontakt med leverantörer och systemleverantörer
• Utbildning och kontakt med medarbetare inom organisationen

Vem är du:

• Du är serviceminded och positiv
• Du är en god kommunikatör där tillgänglighet och återkoppling är viktigt för dig
• Du gillar att samarbeta och arbeta i team, är tillåtande och uppmuntrande gentemot dina kollegor
• Du kommer med utvecklingsförslag och idéer på nya lösningar samtidigt som du lyssnar in och är nyfiken på andras perspektiv och förslag
• Du tar ansvar för dina egna och teamets gemensamma arbetsuppgifter
• Du är strukturerad, kan hålla ordning och prioritera bland uppgifter
• Du arbetar kontinuerligt med din egen utveckling, självständigt och tillsammans med dina kollegor.

Du har:

• Minst 3 års arbetslivserfarenhet inom leverantörsreskontra och bokföring
• Systemvana och förmåga att förstå, utforska och förbättra användning av system och logik
• Erfarenhet av arbete med attestbehörigheter och attestflöden och i fakturahanteringssystem
• Erfarenhet av arbete med systemadministration i fakturahanteringssystem
• God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift

Önskvärt att du även har:

• Erfarenhet av fastighetssystemet Rillion (tidigare Palette) och Ekonomisystemet UBW
• Erfarenhet från arbete i fastighetsbranschen

Varför Rikshem?

På Rikshem arbetar vi utifrån värdeorden ENA - Engagerande, Närvarande, Ansvarstagande. För dig som har drivkraft och engagemang finns stora möjligheter att utvecklas och utveckla. Vi erbjuder en trygg arbetsgivare med höga ambitioner och fokus på ökad hållbarhet, digitalisering och långsiktig kundnöjdhet. Trots att vi är ett stort företag, är Rikshem fortfarande så pass litet att du som anställd har stora möjligheter att påverka och göra skillnad.
Nu erbjuder vi dig möjlighet att vara med på en spännande resa och göra skillnad på riktigt!

Ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. I den här rekryteringen samarbetar Rikshem med Jurek Finance och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Cathrine Andersson på cathrine.andersson@jurek.se.
Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.

Om Rkshem

Rikshem bildades 2010 och är idag ett av Sveriges största privata fastighetsbolag. Med över 30 000 lägenheter och samhällsfastigheter på utvalda orter över hela Sverige arbetar vi för att erbjuda bra boenden och trygga miljöer för våra kunder att leva och verka i. Vår affärsidé är att långsiktigt och hållbart äga, utveckla och förvalta våra bostäder och samhällsfastigheter. För mer information om oss! www.rikshem.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 augusti 2023
  • Ansök senast: 24 september 2023

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


21 november 2024