OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ha Sveriges viktigaste jobb? Vi söker dig som vill vara med och bygga Sveriges viktigaste företag.
Vi kan erbjuda dig ett arbete i en organisation som präglas av affärsmässighet, servicekänsla och teamwork - Du kan vara den rätta profilen vi söker!
Tjänsten är direkt underställd Chefen för administration på Ekonomiavdelningen.
Arbetsbeskrivning
• Behörighetsadministration och registerhantering för bl a IT-inventarier
• Rekvirering och granskning/avstämning av arbetsmarknadstjänsteanknutna anställningar
• Statistikhantering SCB mm
• Support till verksamheten avseende ovan nämnda processer
Önskvärda kvalifikationer
• Ekonomisk utbildning motsvarande gymnasienivå (eller motsvarande extern redovisningskurs) alternativt därmed jämförbar arbetslivserfarenhet om 15 år
• Grundläggande kunskap inom redovisning samt vara förtrogen med de rutiner och arbetsmoment som förekommer på en ekonomiavdelning
• Goda kunskaper i Officepaketet, framför allt Excel
• Kompetens och egenskaper som matchar kompetenskraven i befattningen
Det är viktigt att du fungerar bra i team, då du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor. Som person är du engagerad, pålitlig och uppmärksam. Det är också viktigt att du har god prioriteringsförmåga, är flexibel och stresstålig, samt värderar service med kunden i fokus högt!
Ansökan och övrig information
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Anställningsdatum: Enligt överenskommelse
Tjänstgöringsgrad: 100%
Befattningens placering: Linköping
Sista ansökningsdag: 2017-03-31
Kontaktpersoner: Ingela Fallman HR-stöd 070 – 2613954, 013-373349
Fackliga kontaktpersoner: Unionen Siwerth Ahlm 013-373326, SACO Asim Silic 021-831820