Ekonomiassistent till Lunds Pastorat

Arbetsbeskrivning

På uppdrag av Svenska Kyrkan, Lunds Pastorat söker vi nu en ekonomiassistent som vill vara med och bidra till deras fortsatta utveckling av ekonomiavdelningen. Är du i början av din karriär och söker en roll där du med nya ögon får vara med och driva utveckling och förbättringar? Vill du bli en del av ett kompetent team där man tillsammans värnar om en hög trivsel och god gemenskap på arbetsplatsen och där balans mellan arbete och privatliv värdesätts? Då skall du läsa mer om tjänsten!

I rollen som ekonomiassistent kommer du att tillhöra Lunds Pastorat som är centralt beläget i Lund där man sitter i trivsamma lokaler i Lunds äldre kvarter. Lunds Pastorats ekonomiavdelning består i dagsläget av 5 engagerade medarbetare och är en stödfunktion till hela den övriga verksamheten inom pastoratet. Avdelningen arbetar aktivt med att integrera digitalisering och ekonomiarbete.

Om arbetsgivaren

Med Närvarande - Bedjande - Försonande som ledord tar Svenska kyrkan i Lund nya steg inför framtidens utmaningar. Svenska kyrkan i Lund är ett pastorat med 7 församlingar, 1 domkyrka, 14 kyrkor, 3 kapell, och 2 förskolor och ett kansli. Dessutom har vi Sjukhuskyrka, Familjerådgivning och Diakonicentral. Här finns drygt 200 anställda och ett antal ideella medarbetare, varav drygt 130 förtroendevalda. Kyrkorådet har det övergripande ansvaret och all verksamhet leds av domprosten. I varje församling finns församlingsråd och församlingsherde. Kyrkogårdsavdelningen inom Lunds pastorat ansvarar för begravningsverksamheten och innefattar tolv kyrkogårdar, två kapell och ett krematorium. På vår kyrkogårdsavdelning har vi ca 70 anställda. Vi är en kyrka med gudstjänsten i centrum och vi finns i livets alla skeden; vid dop, konfirmation, vigsel och begravning.

Om tjänsten 

Ett ekonomiarbete i stark utveckling mot digitaliserat arbetssätt väntar i ett positivt arbetsklimat. Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att innefatta;

- Leverantörsfakturor

- Kund- och leverantörsreskontra

- Löpande bokföring, betalningar och avstämningar

- Successivt alltmer redovisning och medverkan i periodbokslut

- Annan administration förenat med rollen

Arbetet innebär många kontakter med medarbetarna i inom pastoratets olika verksamheter. Du blir en del av en arbetsgrupp präglad av gott samarbete och en god atmosfär. För rätt person kommer det att finnas goda möjligheter till utveckling i organisationen. Tjänsten är på heltid med kontorsarbetstider, måndag - fredag, där flextid tillämpas. Organisatoriskt är du direkt underställd ekonomichefen.



Din bakgrund
För att passa in i rollen tror vi att du är någonstans i början av din ekonomkarriär. Det viktigaste är dock att du har den rätta inställningen och engagemanget för arbetet och verksamheten, att du har en nyfikenhet och intresse för Svenska Kyrkans verksamhet samt att du delar Svenska Kyrkans värderingar. Vidare förutsätter rollen att du har nedan kvalifikationer:

- Utbildningsnivå: Lägst gymnasieekonom är ett krav, gärna med någon påbyggnad inom redovisning- alternativt en yrkesutbildning inom ekonomi, med redovisningsinriktning

- Har ett intresse, engagemang, driv och fallenhet för digitala verktyg och arbetssätt

- Behärskar office 365-paketet på en god nivå. Särskilt värdefullt om du behärskar Excel extra väl

- Är flytande i svenska språket i såväl tal som skrift

Om dig 

För att trivas hos oss är det viktigt att du har en positiv attityd och ett stort engagemang med viljan att lära dig. Du tycker det är roligt att förbättra och effektivisera dina arbetsuppgifter och befintliga rutiner. Att du är strukturerad, noggrann och ansvarsfull ser vi som självklarheter för tjänsten. Känner du dessutom igen dig i nedan efterfrågade egenskaper har du goda förutsättningar att lyckas;

- Serviceinriktad med förmågan att samarbeta med andra och kunna agera god ambassadör för ekonomienheten ut mot organisationen

- Prestigelöshet i bemärkelsen att det är en självklarhet att täcka upp för dina kollegor vid behov

- Motiveras av självständigt arbete och planerar, organiserar och prioriterar arbetet på effektivt sätt och är mån om att upprätthålla givna tidsramar.

Vi erbjuder dig 

Du erbjuds ett intressant ekonomiarbete med goda utvecklingsmöjligheter i en stabil och trygg organisation. Kulturen på arbetsplatsen präglas av en god gemenskap i en positiv och trevlig arbetsmiljö där man tillsammans värnar om en hög trivsel.

Placering & start

Tjänsten är placerad i Lund, Killiansgatan 7 och tillsättning är enligt överenskommelse.

Kontakt

Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Daniel Hilvardén på telefonnummer 072-6006421 alternativt via mail: daniel(at)futureandfriends.se

Ansökan

Då vi tillämpar löpande urvalsarbete uppmanar vi dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att ansökan kommer med i processen. Vi ser fram emot din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniel

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Future and Friends rekrytering AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 december 2022
  • Ansök senast: 15 januari 2023

Besöksadress

Baltzarsgatan 18, Malmö
None

Postadress

Baltzarsgatan 18
Malmö, 21136

Liknande jobb


21 november 2024