OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tillsammans med Lunds Universitets avdelnings för uppdragsutbildning - LUCE, söker vi nu en samarbetsinriktad ekonomiassistent! I rollen kommer du att bistå din avdelning i deras löpande ekonomiarbete i nära samarbete med såväl interna som externa samarbetspartners. Tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag då vi arbetar med löpande urval!
OM TJÄNSTEN
Som ekonomiassistent kommer du ingå i staben på avdelningen för Lund University Comissioned Education (LUCE). LUCE arbetar primärt med uppdragsutbildningar och kompetensutveckling av yrkesverksamma, där avdelningen ansvarar för att utveckla och sälja utbildningar till såväl nationella som internationella organisationer. I nuläget genomgår LUCE ett förändringsarbete som syftar till att omfördela denna funktion till samtliga fakulteter, varav de nu söker en ekonomiassistent för att bistå i deras arbete under övergångsperioden. Uppdraget förväntas pågå fram till december, där det även finns möjlighet till viss förlängning.
I rollen som ekonomiassistent kommer dina primära ansvarsområden bland annat inkludera såväl intern och extern fakturering, bevakning av utestående kundfordringar, granskning av leverantörsfakturor samt löpande redovisning. Rollen kommer således inkludera ett brett ansvar för avdelningens ekonomifunktioner med särskilt fokus på att säkerställa att in- och utbetalningar korrekt genomförda. Vi ser således att du är en person med god erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete. Med hänsyn till LUCEs pågående förändringsarbete ser vi även att det är viktigt att du är en flexibel person som uppskattar och är orädd inför att ta sig an nya och omväxlande arbetsuppgifter.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Intern och extern fakturering
* Löpande redovisning
* Beavkning av utestående kundfordringar
* Hantering av utredningskonto
* Granskning av leverantörsfakturor
VI SÖKER DIG SOM
- Har fullbordat en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller ett likvärdigt område
- Har åtminstone 3 års arbetslivserfarenhet ifrån en likvärdig roll
- Har minst 3 års erfarenhet av fakturering och goda kunskaper kring fakturering till länder både inom och utanför EU
- Har god vana inom MS Office och ekonomisystem
- Kan kommunicera obehindrat på svenska
Det är meriterande om du har
- God vana inom Raindance
- Har god vana av att arbeta inom statlig och offentlig verksamhet
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Ordningsam
- Stabil
- Socialt självsäker
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231