Ekonomiassistent till Makita Sverige i Stockholm

Ekonomiassistent till Makita Sverige i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vill du utvecklas i din roll som ekonomiassistent? Sök till Makita Sverige i Stockholm nu!

Nu har du som ekonomiassistent inom leverantörs- och kundreskontra chansen att få jobba hos ett familjärt företag som verkar globalt och som står inför en spännande framtid och utveckling. Med driv, engagemang och nyfikenhet kan detta uppdrag bli en viktig hörnsten i din framtida karriär. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Som ekonomiassistent hos Makita Sverige kommer du att få jobba i ett litet och sammansvetsat team på 3 personer i en internationell verksamhet under minst 7 månaders föräldravikariat. Du kommer att få möjligheten att arbeta brett inom leverantörs - och kundreskontra samt delta i olika projekt. Då Makita Sverige är ett familjärt men ändå internationellt företag kommer du skapa många nya kontaktytor som stärker ditt professionella nätverk. Den föränderliga och dynamiska miljön på Makita Sverige kommer också ge tillfällen till utveckling både på det professionella och personliga planet.

Du kommer att arbeta ute hos vår kund som konsult via TNG under hela uppdragsperioden. För oss på TNG är det viktigt att du känner dig trygg i din anställning hos oss, därför är det bra för dig att veta att vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal. Det innebär att du som konsult omfattas av kollektivavtalets villkor för exempelvis lön, försäkringar, tjänstepension och semester.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Som ekonomiassistent kommer du:

• Ansvara för alla moment inom leverantörsreskontra
• Hantera kundreskontra vid behov
• Hantera bokningar manuellt såväl som digitalt
• Vara delaktig vid månads och årsbokslut samt ansvara för avstämningen av en del balanskonton
• All övrig administration som kan uppkomma på en ekonomiavdelning

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Ekonomiavdelningen består idag av 3 personer och är på många sätt navet i organisationen. Många avdelningar och personer vänder sig till ekonomiavdelningen, främst säljorganisationen. Tjänsten är på heltid med 38 h arbetsvecka och förväntad start kommer vara i februari 2021. Kontoret är hemtrevligt och ligger på bussavstånd från pendeltågsstationerna Rotebro / Norrviken / Upplands Väsby. Gratis parkering finns även för den som har egen bil.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig med relevant utbildning och erfarenhet av både leverantörsreskontra, kundreskontra och avstämningar. Du behöver ha goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift eftersom vi är ett internationellt bolag och kommunicerar på båda språken internt. Vi tror att du är systemvan och har grundläggande kunskaper i Excel.

INTRESSERAD?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 december 2020
  • Ansök senast: 14 januari 2021

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


21 november 2024