Ekonomiassistent till Malmö

Ekonomiassistent till Malmö

Arbetsbeskrivning

Har du högskoleutbildning inom ekonomi, minst 3 års arbetslivserfarenhet av liknande arbete samt har erfarenhet av arbete med leverantörsfakturor i fakturasystemet CDI/ kundfaktura? Då kan det vara dig vi söker!

Om uppdraget
Nu söker vi en ekonomiassistent till en statlig förvaltningsmyndighet i Malmö. Uppdraget är på heltid och startar 1 september 2021 till 28 februari 2022 med chans till förlängning. Arbeta hemifrån kan eventuellt erbjudas beroende på folkhälsomyndighetens rekommendationer.

Dina arbetsuppgifter
Du förväntas bidra till att öka effektiviteten i hanteringen av en stor mängd fakturor samt hantera och kontrollera inkommande fakturor inklusive kontering, samt administration av attestflöden. Du kommer att ansvara för periodisering av kostnader och kontering ska noggrant och systematiskt uppföljas så att rätt kostnader konteras på rätt konto, samt att felaktiga fakturor avvisas. Du kommer att ingå i och samarbeta med ett projekt-team samt med ansvarig projektledare. Det förekommer även huvudbokföring, arbeta med leverantörsfakturor och med besvara frågor om in- och utbetalningar.

Dina kvalifikationer

- högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig
- minst tre (3) års arbetslivserfarenhet av liknande arbete
- kunskaper i MS Office
- Ha erfarenhet av arbete med leverantörsfakturor i fakturasystemet CDI/kundfaktura
- Ha användarerfarenhet och erfarenhet av arbete med fakturor/fakturaförslag i systemet Sharepoint


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Sebastian Ragnarsson på Sebastian.Ragnarsson@bemannia.se eller på 070 - 715 97 00.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 maj 2021
  • Ansök senast: 11 juni 2021

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


21 november 2024