OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Myndighet i Malmö har behov av en ekonomiassistent för att avlasta den administrativa bördan för projektledare och projektingenjör inom aktuell verksamhet.
För att vara aktuell till denna roll MÅSTE du ha dokumenterad erfarenhet från
- arbete med fakturor i systemet Sharepoint
- arbete med leverantörsfakturor i fakturasystemet CDI/kundfaktura
Ekonomiassistenten förväntas bidra till att öka effektiviteten i hanteringen av en stor mängd fakturor samt hantera och kontrollera inkommande fakturor inklusive kontering, samt administration av attestflöden.
Konsulten kommer att ansvara för periodisering av kostnader. Konteringen ska noggrant och systematiskt uppföljas så att rätt kostnader konteras på rätt konto, samt att felaktiga fakturor avvisas.
Kommunikation mellan ekonomiassistent och projektledare, samt projektingenjör kan ske både fysiskt och via Skype vilket innebär att samtliga i teamet ska kunna kommunicera obehindrat på svenska såväl i tal som skrift.
Konsulten kommer att vid behov stötta projekt-teamet/verksamheten med varierande administrativauppgifter. Kopplade till fakturahantering
Arbetsmängden kan variera något över tid och vissa arbetsuppgifter utförs under tidspress.
Randstad Finance är specialister inom ekonomi. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Finance står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.
Ansvarsområden
I detta uppdrag förekommer även nedan arbetsuppgifter:
- Arbete med huvudbokföring
- Arbete med fakturor i fakturasystem CDI
- Arbeta med leverantörsfakturor i fakturasystem
- Arbete med fakturor/fakturaförslag i Projektportalen
- Arbete i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, CDI m.fl.)
- Kontering
- Kontroll av fakturor, förberedande av underlag och avstämning av kontosaldon
- Arbete med leverantör- och kundreskontra
- Delta i bokslutsarbete
- Besvara förfrågningar om in- och utbetalningar
Kvalifikationer
För att vara aktuell till denna roll MÅSTE du ha:
- Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning
- Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
- Kunskaper i MS Office
- Erfarenhet av arbete med leverantörsfakturor i fakturasystemet CDI/kundfaktura
- Användarerfarenhet och erfarenhet av arbete med fakturor i systemet Sharepoint
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande som uppfyller ovan krav och eftersträvar mångfald.
Ansökan
2021-06-09, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Magnus Persson, Konsultchef, magnus.persson@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044