Ekonomiassistent till MAQS Advokatbyrås faktureringsgrupp

Arbetsbeskrivning

Just nu söker vi en ekonomiassistent till faktureringsgruppen på MAQS Advokatbyrå. Detta är ett konsultuppdrag på ca ett år då en av medarbetarna ska gå på föräldraledighet. Vi ser helst att du kan starta i början av maj. Uppdraget är på heltid och det kommer finnas möjlighet att arbeta delvis på distans, men själva introduktionen kommer att ske fysisk på kontoret.

Om MAQS

MAQS är en av Sveriges största och ledande affärsjuridiska advokatbyråer. Vi är en fullservicebyrå med totalt ca 180 experter inom affärsjuridik. MAQS har kontor i Sundsvall, Stockholm, Göteborg och Malmö med specialistgrupper och kompetenser inom alla större affärsjuridiska områden. Vill du arbeta i ett bolag som kännetecknas av samarbete, kreativitet och professionella medarbetare? Då kanske detta är ett uppdrag för dig.

Ditt uppdrag

I rollen som ekonomiassistent kommer du att tillhöra faktureringsgruppen som består av sex personer samt din närmaste chef. Du är expert inom ditt område och kommer tillsammans med dina kollegor att arbeta med löpande fakturering i affärssystemet Maconomy. I denna tjänst erbjuds ett spännande arbete i en professionell miljö, med härliga kollegor, högt tempo och utvecklande arbetsuppgifter.

Arbetsuppgifter innefattar bl.a.:

·        Driva och koordinera faktureringsprocessen

·        Ansvara för faktureringsmöten

·        Intern kommunikation och samordning

·        Analys och uppföljning av statistik

·        Uppföljning av betalningar

·        Kravhantering

·        Avtalsadministration

·        Översättning och korrekturläsning

·        Kundkontakt i fakturafrågor samt kontakt med kundansvariga

·        Utveckling av arbetssätt och rutiner

Din profil

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med inriktning på ekonomi samt erfarenhet av att ha jobbat med kund- och eller leverantörsreskontra. Du har teoretiska kunskaper kring ekonomisk rapportering och redovisning och tycker om att jobba med siffror. Då vår kund verkar i en internationell miljö med klienter och kunder från hela världen bör du ha goda kunskaper i både svenska och engelska. Du har goda kunskaper i hela Officepaketet inklusive Excel. Det är mycket meriterande om du även har arbetat i ekonomisystemet Maconomy.

Som person är du självständig, har hög arbetskapacitet och känner ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är strukturerad, resultatorienterad och prioriterar på ett realistiskt och effektivt sätt. Du kommer att ha löpande kontakt med kunder och kollegor, det är därför mycket viktigt att du trivs i mötet med människor och att du kommunicerar smidigt och enkelt.

Vidare bidrar du med positiv energi och tycker om att arbeta i nära samarbeten. Du ser lösningar i stället för problem och kommer gärna med förbättringsförslag.

När du blir en av oss

Som konsult hos EQonomy/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos EQonomy/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Vi på EQonomy är rekryteringsspecialister inom ekonomi och finans. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö och är ett affärsområde inom Wise Professionals - rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav.

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Jag som arbetar med detta uppdrag heter Lisa Kayser och har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att maila mig, lisa.kayser@wise.se eller ringa 076-000 18 12.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EQonomy
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 februari 2022
  • Ansök senast: 23 mars 2022

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


Ekonomiassistent för vikariat

Ekonomiassistent för vikariat

27 december 2024