EKONOMIASSISTENT TILL MAQS ADVOKATBYRÅS FAKTURERINGSGRUPP

Arbetsbeskrivning

Just nu söker vi en ekonomiassistent till faktureringsgruppen på MAQS Advokatbyrå. Detta är ett konsultuppdrag som förväntas pågå fram till september 2024 med start senast i början av januari. Här får du en fantastisk möjlighet att bli en del av ett sammansvetsat och kompetent team, där du i din roll erbjuds ett ansvarstagande uppdrag med utvecklande uppgifter. Kontoret hittar du mitt i Göteborg city - i Nordstan där du får en trivsam arbetsmiljö.

Om MAQS
MAQS är en av Sveriges största och ledande affärsjuridiska advokatbyråer med totalt ca 170 experter inom affärsjuridik. MAQS har kontor i Sundsvall, Stockholm, Göteborg och Malmö med specialistgrupper och kompetenser inom alla större affärsjuridiska områden. Vill du arbeta i ett bolag som kännetecknas av samarbete, kreativitet och professionella medarbetare? Då kanske detta är ett uppdrag för dig.

Ditt uppdrag
I rollen som ekonomiassistent kommer du att tillhöra faktureringsgruppen som består av sex personer samt din närmaste chef. Du är expert inom ditt område och kommer tillsammans med dina kollegor att ansvara för hela faktureringsprocessen i affärssystemet Maconomy. I denna tjänst erbjuds ett spännande arbete i en professionell miljö, med härliga kollegor, högt tempo och utvecklande arbetsuppgifter.

Arbetsuppgifterna innefattar bland annat.:

·        Driva och koordinera faktureringsprocessen

·        Ansvara för faktureringsmöten

·        Intern kommunikation och samordning

·        Analys och uppföljning av statistik

·        Betalningsuppföljning

·       Översättning och korrekturläsning

·       Kund- och ärenderegistrering samt åtgärder för att uppnå god kundkännedom

·        Kundkontakt i fakturafrågor samt kontakt med kundansvariga

Din profil
Vi söker dig som gärna har en eftergymnasial utbildning med inriktning ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenheter som gett god förståelse för den ekonomiska processen. Har du erfarenhet av att driva projekt eller agera i koordinerande roller är det uppskattat. Då vår kund verkar i en internationell miljö med klienter och kunder från hela världen bör du ha goda kunskaper i både svenska och engelska. Du har goda kunskaper i Officepaketet, framförallt i Excel. Det är mycket meriterande om du även har arbetat i ekonomisystemet Maconomy.

Som person är du självständig och tar egna initiativ, har hög arbetskapacitet och känner ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är strukturerad, resultatorienterad och prioriterar på ett realistiskt och effektivt sätt. Du kommer att ha löpande kontakt med kunder och kollegor, det är därför mycket viktigt att du trivs i mötet med människor och att du kommunicerar smidigt och enkelt.Vidare bidrar du med positiv energi och tycker om att arbeta i nära samarbeten. Du är nyfiken och kommer gärna med förbättringsförslag.

När du blir en av oss
Som konsult hos Eqonomy/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Eqonomy/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Vi på Eqonomy är rekryteringsspecialister inom ekonomi och finans. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö och är ett affärsområde inom Wise Professionals - rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav.

Om du vill veta mer
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Emma Rehn (emma.rehn@wise.se) och konsultchef Lisa Kayser (lisa.kayser@wise.se).

Observera att vi ej tar emot ansökningar över mejl.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EQonomy
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 november 2023
  • Ansök senast: 3 december 2023

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


21 november 2024