OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Ekonomiassistent / Kundreskontra / Leverantörsreskontra / Kontor / Media / Administration
Vi söker för kunds räkning en junior ekonomiassistent som trivs med varierande arbetsuppgifter och ett högt tempo. Tjänsten har start omgående och är ett behov fram till 31 mars med eventuell förlängning.
Om företaget
Kunden är ett välkänt mediaföretag.
Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent arbetar du i team tillsammans med andra ekonomiassistenter samt i samarbete med andra avdelningar. Tempot är högt och du har varierande arbetsuppgifter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att svara på frågor från säljare angående kundfakturor, från leverantörer angående betalningar, från slutattestanter gällande hur systemet fungerar m.m. Vidare så sköter du kontering och fakturering.
Kvalifikationer
För att vara kvalificerad för tjänsten har du:
- Kandidatexamen inom ekonomi eller motsvarande
- Tidigare erfarenhet av ekonomirelaterade och administrativa arbetsuppgifter
- Mycket goda kunskaper i det svenska och engelska språket
För att passa in hos vår kund är du en positiv och självgående person med god problemlösningsförmåga. Vi tror att du är lättlärd, är duktig på att samarbeta med andra samt drivs av att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Vidare är du kommunikativ, kvicktänkt och har skinn på näsan.
För att vara aktuell för tjänsten finns du även tillgänglig för start omgående.
Övrigt
Detta är ett konsultuppdrag där du får din anställning hos oss på KFX HR-partner men arbetar hos vår kund i Stockholm. Tjänsten är på heltid och har start omgående. Uppdraget är tidsbegränsat tom 31 mars, med chans till förlängning.
Vid frågor, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Amanda Jurell på 08-663 99 00.
Kontaktpersoner på detta företaget
Martina Wahlgren
Hanna Benjaminson
Clara Backlund
Susanne Järleby
Anna Jardelid
Hanna Benjaminson
Susanne Järleby
Linn Arvidsson
William Ericson
Linnea Hägg