Ekonomiassistent till Melitta

Ekonomiassistent till Melitta

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu dig som vill arbeta som ekonomiassistent och har erfarenhet av leverantörsreskontra. Trivs du dessutom på en arbetsplats där det ställs krav på ditt fokus och förmåga att arbeta självgående kan detta vara tjänsten för dig. Ta chansen att få utveckla och bidra med dina kunskaper och engagemang!

OM TJÄNSTEN
I över 100 år har Melitta ägnat sig åt att utveckla den optimala kaffeupplevelsen. Sortimentet består av kaffefilter, kaffebönor, kaffebryggare, helautomatiska kaffemaskiner och tillbehör. Melitta grundades 1908 i Dresden och är nu ett internationellt verksamt familjeföretag med ca 4000 anställda och en omsättning på 15 miljarder SEK. Företaget är baserat i Minden, Tyskland, medan det svenska huvudkontoret med 20 medarbetare finns i Helsingborg.

Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Melitta. Avdelningen har en kommande föräldraledighet som sträcker sig initialt under 12 månader, och tjänstens omfattning kommer vara mellan 80-100%.

ARBETSUPPGIFTER
* Hantera inkommande leverantörsfakturor - bevaka, kontrollera och kontera leverantörsfakturor samt skicka vidare för godkännande och attest
* Rapportering av intrastat till Statistiska centralbyrån
* Administration av tull

VI SÖKER DIG SOM
* Har studerat en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande


* Har praktisk erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra
* Behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift


Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i affärssystemet SAP.

Som person är du:


* självgående
* har god samarbetsförmåga
* strukturerad


ÖVRIG INFORMATION


* Start: Mitten av maj
* Omfattning: 80-100%, 12 månader
* Placering: Helsingborg. Arbetet kommer tills största del ske på distans till följd av den rådande pandemin.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Melittas önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 mars 2021
  • Ansök senast: 18 april 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


21 november 2024