Ekonomiassistent till Mer Sweden AB

Ekonomiassistent till Mer Sweden AB

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten
Vi söker en ekonomiassistent till mer Sweden AB som kommer förstärka ekonomiteamet med fokus på leverantör- och kundkontra.

Om verksamheten
Mer Sweden är en ledande laddoperatör för elbilar i Sverige och en del av den europeiska laddkoncernen Mer. Företagets mål är att erbjuda hållbara laddlösningar som är enkla och tillgängliga för alla för att driva omställningen till elektrifierat.
Laddkoncernen Mer består av e-mobilitets-företag i Sverige, Norge, Tyskland och Storbritannien som alla har många års erfarenhet av e-mobilitet. Mer Sweden AB utgör Mer-koncernens svenska organisation och ägs av Statkraft, Jämtkraft, Tekniska verken och Öresundskraft. Huvudkontoret ligger i Helsingborg där det i dagsläget finns cirka 30 passionerade medarbetare.
Läs gärna mer på www.se.mer.eco

Mer om tjänsten
Som ekonomiassistent på Mer Sweden AB blir dina huvudsakliga uppgifter:
- Leverantörsreskontra – nyuppläggning av leverantörer samt ankomstregistrering av fakturor
- Leverantörsreskontra – ansvar för betalfiler och manuella utbetalningar
- Löpande bokföring av inbetalningar
- Fakturering – hantering av olika ordertyper
- Ansökningar hos Skatteverket om Grön Teknik
- Delaktig i månads- och årsbokslut (avstämningar av vissa konto)
- Kundreskontra – inbetalningar, påminnelse- och kravhantering
- Avstämning externa betalningsflöden
- Posthantering
- Inköp av kontorsmaterial och catering
- Övriga administrativa uppgifter inom företaget

Din profil
Du behöver vara flexibel och kunna hantera snabba förändringar i en verksamhet i utveckling . Du är i grunden positiv och hjälpsam, är en teamspelare och har lätt för att samarbeta. Du är strukturerad och noggrann och van att hålla deadlines samt har förmåga att hantera arbetstoppar. Som person är självgående och driven med egen initiativförmåga. Det är viktigt att du kan uttrycka dig i tal och skrift både till externa myndigheter och till våra kunder.

Du ska minst ha en gymnasieexamen i ekonomi och minst 1-2 års erfarenhet från arbete som ekonomiassistent (av kundreskontra och/eller leverantörreskontra) och gärna från ett företag med lagerhantering i en internationell miljö.

Du ska ha god datorvana i officepaketet och i excel. Det är meriterande om du har erfarenhet från Erp system som Visma.Net och Dynamics. Arbetet kräver goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då vi ingår i en internationell koncern, det är meriterande om du har kunskaper i norska och tyska.

Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och personliga brev så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 februari 2022
  • Ansök senast: 13 mars 2022

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


21 november 2024