Ekonomiassistent till Mercuri International

Arbetsbeskrivning

Taking Sales to a Higher Level Mercuri International söker en ekonomiassistent med ansvar för leverantörsreskontra och interna mellanhavanden till vårt moderbolag Mercuri International Group AB Mercuri International Mercuri International, Europas största utbildnings- och konsultföretag, grundades för snart femtio år sedan.Vi är ledande på att hjälpa företag växa organiskt genom förbättrad säljeffektivitet.Vi optimerar säljprocesser och utvecklar berörda medarbetare och chefer Idag är vi fler än 700 heltidsanställda i 40 länder runtom i Europa, Asien, Nord- och Syd Amerika, Mellanöstern, Syd Afrika och Australien.Fler än 15 000 organisationer har valt oss till sin samarbetspartner och många arbetar med oss i upp till 20 länder samtidigt.Våra kundrelationer varar ofta i mer än 15 år.Vår framgång bygger på att vi arbetar jämsides med våra kunder med ett absolut fokus på att förbättra kundernas marknadspositioner.Framgången kommer även av att vi lever som vi lär, vi praktiserar själva de metoder som vi erbjuder våra kunder.Placering Du kommer att vara placerad på Mercuri Internationals kontor i Göteborg. I arbetet ingår - Leverantörsfakturahantering från ankomst till registrering, attest och avstämning - Avstämningar av leverantörsreskontran vid månads- samt årsbokslut - Månadsvis upprättande och avstämning av interna mellanhavanden - Framtagande av underlag till momsåtervinning på utländska fakturor - Behjälplig vid bokslutsarbete - Övriga på en ekonomiavdelning förekommande arbetsuppgifter, såsom upprättande av nettningförslag och kontakt med dotterbolag och leverantörer Din bakgrund/erfarenheter Du är utåtriktad, noggrann, flexibel och har egen drivkraft.Du är van att arbeta i ett högt tempo och i en föränderlig miljö.Viljan att utvecklas och samarbeta är viktigt, tillsammans med en önskan om att arbeta i en internationell miljö.Vi ser gärna att du har utbildning inom ekonomi på gymnasienivå eller motsvarande.Flerårig erfarenhet av självständigt ansvar för leverantörsreskontra samt avstämningsarbete är ett krav.Erfarenhet av avstämning av interna mellanhavanden och vana vid att arbeta i en internationell miljö är meriterande.Du måste ha god kommunikativ förmåga och kunna hantera engelska såväl skriftligt som muntligt.Du måste även ha goda kunskaper i Officepaketet.Villkor Anställningsform: Tjänsten är en 10 månaders projektanställning på heltid med möjlighet till fortsättning efter projekttidens utgång.Tillträde omgående.Lön: Mercuri International tillämpar individuell lönesättning.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024