Ekonomiassistent till mindre familjärt bolag

Ekonomiassistent till mindre familjärt bolag

Arbetsbeskrivning

Har du nyligen tagit examen och är på jakt efter första "riktiga" jobbet? Eller har du kort arbetserfarenhet inom administration och/eller rollen som Ekonomiassistent? Vi söker nu en ekonomiassistent ett mindre och familjärt bolag.

Om rollen
Vi söker nu en ung och hungrig person som vill kliva in i rollen som Ekonomiassistent. I rollen kommer du att vara en central del av ekonomifunktionen och utföra olika redovisningsuppgifter. Det är ett mindre team om en Ekonomichef och en bolagsekonom, vilket innebär att ni kommer att ha ett väldigt nära samarbete, vilket förutsätter att du trivs med att arbeta i team, men även självständigt. Rollen inkluderar hantering av kund- och leverantörsreskontra, fakturamatchning och deltagande i månads- och årsbokslut. Rollen innebär också att utföra andra ad hoc-uppgifter som är vanligt förekommande inom området. I rollen kan det även ingå kontorsadministration med uppgifter såsom posthantering, beställning av kontorsmaterial, telefonväxel, mailhantering etc. Vår kund erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med goda möjligheter att utvecklas inom ett växande företag och möjligheten att påverka processer och rutiner. Du kommer att ha mycket kontakt ut i organisationen och därför är det viktigt att du är social och tycker om att vara ”spindeln i nätet” samt är ödmjuk plus har en positiv inställning - det du inte kan sedan tidigare ser du, med stöd och hjälp av kollegorna, till att lära dig!

Är detta du?
För att trivas i denna roll tror vi att du som person är jordnära och trivs i en familjär miljö där du får jobba nära verksamheten och dina kollegor. Det är inget krav på tidigare arbetserfarenhet men har du det tror vi att du har arbetat inom redovisning i max ett par år och/eller har du har tidigare erfarenhet av ekonomiadministration. Vi lägger störst vikt vid din personlighet och vi ser gärna att du är noggrann i ditt arbete genom att du säkerställer att det du lämnar ifrån dig är korrekt och med god kvalitet. Du är inte rädd för att fråga din chef om hjälp vid behov. Du har god struktur i ditt arbete genom att du planerar och organiserar väl samt kan prioritera olika deadlines. Du trivs i ett högt arbetstempo samtidigt som du drivs av att vidareutvecklas. Du är en riktig lagspelare som gillar att arbeta hårt, men även att ha kul tillsammans med dina kollegor. Det allra viktigaste är att du är en flexibel och noggrann person som trivs i en bred och serviceinriktad roll där du tar dig an uppgifter både högt och lågt. Då kollegorna föredrar att vara på plats är det också av yttersta vikt att du vill utgå från kontoret, givetvis med en stor flexibilitet, men det går inte att sitta på distans majoriteten av tiden.

Frågor?
För frågor om tjänsten kontakta Marcus Ström på marcus.strom@peopleoffinance.se Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan snarast, rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

People of Finance & Interim, en fortsättning på Talents of Sweden är rekryterings- och konsultföretaget för marknadens mest eftertraktade kandidater och företag. Att söka denna möjlighet genom oss ger rätt person goda möjligheter till en spännande karriärutveckling – både nu och i framtiden. Vi sitter med fler spännande interimsuppdrag samt rekryteringar och genom att söka en roll genom oss kan också fler intressanta möjligheter dyka upp, utöver denna möjlighet. Glöm inte att följa vår nya LinkedIn för att ta del av spännande uppdrag och karriärmöjligheter - klicka här för att följa.



Vi ser fram emot din ansökan!

Sökord: administration, ekonomi, redovisningsassistent, ekonomiassistent, fastighet

Sammanfattning

Liknande jobb


21 november 2024