OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jurek söker efter dig som är erfaren ekonomiassistent för ett långt konsultuppdrag på en myndighet med start i september. Gillar du att arbeta brett som ekonomiassistent och vill ha varierande arbetsuppgifter och stort ansvar? Då kan detta uppdrag vara något för dig!
Välkommen in med din ansökan!
Arbetsuppgifter
Det finns ett behov på myndigheten att ta in en konsult för att avlasta den administrativa arbetsbördan för projektledare och projektingenjör inom aktuell verksamhet. Du kommer i samarbete med teamet och projektledaren hitta väl fungerande och effektiva arbetsformer för ert samarbete. Du förväntas bidra till att öka effektiviteten i hanteringen av en stor mängd fakturor samt hantera och kontrollera inkommande fakturor inklusive kontering, samt administration av attestflöden. Kommunikation mellan dig som ekonomiassistent och projektledare samt projektingenjör kan ske både fysiskt och digitalt vilket innebär att samtliga i teamet ska kunna kommunicera obehindrat på svenska såväl i tal som skrift.
Du kommer att ansvara för periodisering av kostnader. Konteringen ska noggrant och systematiskt uppföljas så att rätt kostnader konteras på rätt konto samt att felaktiga fakturor avvisas.
Du kommer att vid behov stötta i olika projekt, liksom teamet/verksamheten med varierande administrativa uppgifter kopplade till fakturahantering. Arbetsmängden kan variera något över tid och vissa arbetsuppgifter utförs under tidspress.
I detta uppdrag förkommer även nedan arbetsuppgifter;
• Arbete med huvudbokföring
• Arbete med fakturor i myndighetens fakturasystem CDI
• Arbete med fakturor/fakturaförslag i myndighetens system Projektportalen
• Hantering av TRAV-skador i BAS-kontrakten
• Arbete i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, CDI m.fl.)
• Kontering
• Kontroll av fakturor, förberedande av underlag för databehandling och avstämning av kontosaldon
• Arbete med leverantör- och kundreskontra
• Delta i bokslutsarbete
• Besvara förfrågningar om in- och utbetalningar
Vem är du?
För att vara kvalificerad för detta uppdrag ska du uppfylla följande:
• Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning
• Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• Erfarenhet av arbete i ekonomisystem, exempelvis U4 Agresso, Raindance, CDI m.fl.
• Ha erfarenhet av arbete med leverantörsfakturor i fakturasystemet CDI eller annat kundfakturasystem
• Ha användarerfarenhet och erfarenhet av arbete med fakturor/fakturaförslag i system Sharepoint
• Kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
Du erbjuds
Du erbjuds ett konsultuppdrag med omfattning heltid 100% med start preliminärt 2023-09-04 och pågå till 2025-08-31, med chans till 18 månaders förlängning. Du kommer att bli anställd av Jurek och vara uthyrd till vår kund.
Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Livija Bekkhus på Livija.bekkhus@jurek.se.
Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.
Om Jurek
Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52