OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta på Sveriges första myndighet? Varmt välkommen att söka denna tjänst!
Om uppdraget
Vi söker en ekonomiassistent till vår kund som är en statlig förvaltningsmyndighet. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Bemannia som startar omgående och kommer pågå i sex månader. Det finns möjlighet till förlängning ytterligare sex månader. Tjänsten är på heltid och du kommer arbeta på myndighetens lokaler vid Slottsbacken i centrala Stockholm. Det finns viss möjlighet till distansarbete.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer arbeta på avdelningen för kapitalförvaltning som förvaltar kapital och utför ekonomiadministrativa tjänster åt ca 400 stiftelser och fonder inom det statliga samt kyrkliga området. Avdelningen har i dagsläget ca 40 medarbetare.
Dina arbetsuppgifter kommer framförallt bestå av att:
- Kontrollera och registrera utbetalningar i form av rekvisitioner samt leverantörsbetalningar.
- Kontrollera attestbehörigheter samt konteringar i huvudbok, bank- och betalningsavstämningar.
- Registrera nya leverantörer.
- Kvalitetsgranska årsredovisningar.
Uppdraget innebär en del extern kundkontakt och även internt med en självklarhet att leverera bra och korrekt service.
Dina kvalifikationer
- Gymnasium eller likvärdig utbildning.
- Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent.
- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
- Kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.).
- Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
- Kunna arbeta i team och självständigt.
- Ha ett systematiskt arbetssätt och vara noggrann.
Vidare ska du vara flexibel, kunna hantera stora flöden av arbetsuppgifter samt vara stresstålig och kunna hålla deadlines. Du ska inte vara främmande för att utföra rutinarbete och manuella "icke digitaliserade" arbetsuppgifter".
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 19/10.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Annelie Hammarborg, annelie.hammarborg@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 010 264 46 33
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson