Ekonomiassistent till myndighet i Gävle

Ekonomiassistent till myndighet i Gävle

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av arbete som ekonomiassistent och vill ta dig an ett spännande uppdrag på myndighetsnivå? Välkommen med din ansökan nedan!
Om uppdragetVi söker nu en ekonomiassistent åt en kund, som är verksam inom myndighetssektorn, i Gävle. I denna roll arbetar du ca 16 timmar i veckan under kontorstider, med möjlighet att utöka arbetstid med en ytterligare dag i veckan enligt överenskommelse. Uppdraget är tänkt att starta så snart som möjligt (dock senast 2024.11.01),och pågår i 8 månader med chans till förlängning. Arbetet sker främst på plats i kundens lokaler i Gävle.
Detta är ett konsultuppdrag via Bemannia med placering hos kund.
Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter innefattar att arbeta med redovisning och bokföring, leverantör- och kundreskontra, delta i bokslutsarbete, arbete med kassa- och bankavstämningar samt löpande fakturering. Andra arbetsuppgifter är följande;
Arbete i ekonomisystem(exempelvis U4 Agresso, Visma Proceedo, Hypergene)
Kontroll av fakturor, förberedande av underlag för databehandling och avstämning av kontosaldon
Besvara förfrågningar om in- och utbetalningar
Inrapportering i Hermes, statsredovisning
Arbete med huvudbokföring
Kontering

Dina kvalifikationer
Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Goda kunskaper i ekonomisystem (U4 Agresso)
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag,2024-10-03
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jaqueline Shafig,jaqueline.shafig@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på072 175 50 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 september 2024
  • Ansök senast: 3 oktober 2024

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


21 november 2024