OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du ekonomiassistent och letar efter nya utmaningar? Nu söker vi för kunds räkning dig som vill arbeta med ekonomiadministrativa uppgifter på en statlig myndighet i Karlstad. Låter det intressant? Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!
OM TJÄNSTEN
I din roll kommer du att arbeta med ekonomiadministrativa uppgifter inom funktionen ekonomistöd. I dagsläget finns på avdelningen fem kollegor som tillsammans ansvarar för leverantörsreskontran, kundreskontran, rese - och utläggningsadministration, processen för lön samt förvaltning och utveckling av ekonomiadministrativa system. Det är viktigt att du har en god kommunikationsförmåga eftersom service och rådgivning är en stor del av arbetet. Du kommer att ge stöd och handledning till medarbetare och chefer och ha kontaktytor såväl internt som externt.
Uppdraget sträcker sig från mars/april 2023 till och med mars 2024. Denna roll är placerad i säkerhetsklass vilket innebär att vi kommer utföra säkerhetsprövning och registerkontroll. Innan denna prövning är godkänd kommer du huvudsakligen att arbeta på distans, men därefter på plats från kontoret i Karlstad. Arbetstiderna är förlagda till 8:00-16.45 med möjlighet till flex.
#
Du erbjuds
* Ett viktigt arbete på en intressant myndighet
* En roll där du får möjlighet att hjälpa andra med dina kunskaper
* En dedikerad konsultchef och samarbetspartner från Academic Work
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
- Hantera flöden inom leverantörsreskontra, bokföring av tidredovisning samt lön och utläggsredovisning.
- Ge stöd och handledning till medarbetare och chefer i frågor avseende ekonomi, löne- och ersättningsfrågor.
- Utföra löpande kontroller, avstämningar och vård av register i olika system.
- Delta vid revisionsarbete och bokslut.
VI SÖKER DIG SOM
- Har gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning
- Har minst ett års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
- Har goda kunskaper inom ekonomisk redovisning
- Har god administrativ förmåga
- Har god datorkunskap och förmåga att hantera digitala arbetsflöden då dokumentation, dialog och möten till stor del sker digitalt
- Har goda kunskaper i Excel
- Har erfarenhet av och lätt att ta till sig ny, kunskap om ekonomi- och verksamhetssystem
- Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift
- Har svenskt medborgarskap eftersom befattningen är placerad i säkerhetsklass.
Det är meriterande om du
* Har erfarenhet av löneredovisning
* Har kunskaper kring regelverket för reseersättningar och representation
* Har erfarenhet från offentlig verksamhet (statlig myndighet, region, kommun)
* Har erfarenhet av systemet Unit4 ERP
Som person är du
* Samarbetsinriktad
* Serviceinriktad
* Strukturerad
Övrig information
* Start: Mars/april
* Omfattning: Heltid
* Placering: Karlstad
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231