OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trivs du bäst i en administrativ roll, där du får stötta dina kollegor med varierande arbetsuppgifter? Kan dina kollegor beskriva dig som en ordningsam och noggrann ”doer” som får saker gjort? Har du dessutom minst 1 års erfarenhet som ekonomiassistent? Isåfall låter detta som uppdraget du sökt efter!
Om tjänsten
Perido söker en Ekonomiassistent till vår kund, en myndighet som arbetar med att utveckla infrastruktur och skapa trygghet för alla invånare i de offentliga miljöerna. Kundens kontor är beläget i Solna, strax norr om Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Ekonomiassistent kommer ditt dagliga fokus att ligga på att sköta fakturering och vara behjälplig med diverse administrera uppgifter inom ekonomiområdet.
Arbetsuppgifter som kan förekomma i denna tjänst:
arbete i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.)
kontering
kontroll av fakturor, förberedande av underlag för databehandling och avstämning av kontosaldon
arbete med leverantör- och kundreskontra
delta i bokslutsarbete
besvara förfrågningar om in- och utbetalningar.
Dina egenskaper
Som person tror vi att du är mycket driven och tar ett stort ansvar för att dina arbetsuppgifter blir korrekt utförda. Du har förmågan att prioritera och tvekar inte på att ta tag i det som behövs göras. Då mycket arbete kretsar kring siffror tror vi att du är noggrann och strukturerad. Vidare tror vi att du trivs med att ge en god service och att du är duktig på att kommunicera.
Är det dig som vi söker efter?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance m.fl.)
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag 6 månader, med möjlighet till förlängning. Start så snart som möjligt.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33637 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.