OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta med ekonomiadministration på en myndighet i Stockholm? Har du gymnasieutbildning och flerårig arbetslivserfarenhet inom ekonomi? Då har vi ett spännande uppdrag för dig!
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!
Om uppdraget
Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Nu söker vi efter dig med erfarenhet inom ekonomiadministration till en statlig myndighet i Stockholm. Myndigheten är i behov av en ekonomiassistent till deras arbete med bland annat kund- och leverantörsreskontra. I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med bland annat
För att trivas i rollen så är du självgående, uthållig och tydlig i din kommunikation. Du arbetar noggrant och strukturerat. Du är en lagspelare som kan samarbeta med andra.
Vi vill gärna berätta mer om uppdraget under nästa steg i rekryteringsprocessen. Vi har även då möjlighet att gå ut med myndighetens namn och beskriva organisationens specifika uppdrag. Tillsammans skapar vi värde för samhället i stort.
Exempel på övergripande arbetsuppgifter
Ekonomiadministration
Kund- och leverantörsreskontra
Bokföring av inbetalningar av avgifter
Registerhantering av resurser
Krav för tjänsten
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
Goda kunskaper i MS Office
Kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.)
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift
Flera års erfarenhet av arbete med ekonomiadministration i Unit4 ERP (fd Agresso)
Meriterande krav för tjänsten
Erfarenhet av statlig redovisning
Erfarenhet av kund- och leverantörsreskonta
Uppdragsperiod och omfattning
Uppdraget är på heltid under kontorstider med start den 1 december 2022 till och med den 1 juni 2023, med möjlighet till 1 års förlängning. Placeringsort för uppdraget är hos myndigheten i centrala Stockholm. Möjlighet finns till viss distansarbete efter överenskommelse.
Ansökan
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-11-09. Du är varmt välkommen!
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se
Hoppas vi ses!
Som konsult hos oss
Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.
Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.
Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.