Ekonomiassistent till myndighet i Stockholm

Ekonomiassistent till myndighet i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Har du arbetat som ekonomiassistent eller ekonomiadministratör i minst ett år tidigare? Varmt välkommen med din ansökan till detta spännande uppdrag!

Om uppdraget

Tjänsten är på heltid med start snarast och kommer pågå i 6 månader framåt. Arbetet sker på myndighetens kontor i Stockholm och arbetstiderna är förlagda till vardagar mellan 8-17.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer delta i det löpande redovisningsarbetet och arbeta med hantering av kund och leverantörsreskontra. Att vara behjälplig vid bokslut ingår också i dina arbetsuppgifter.

Utöver detta kommer du arbeta med:

- Huvudbokföring

- Konteringar och kontroll av fakturor

- Förfrågningar om in- och utbetalningar

- Förberedande av underlag för databehandling och avstämning av konto saldon

Dina kvalifikationer

- Gymnasium eller likvärdig utbildning

- Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent eller ekonomiadministratör

- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt

- Kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.)

- Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift

För att trivas i rollen tror vi att du är noggrann, nyfiken och vill lära dig nytt. Du har en god problemlösningsförmåga, hög stress tröskel samt är ansvarsfull med intresse för att ge hög service.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Annelie Hammarborg, annelie.hammarborg@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072-175 40 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 augusti 2023
  • Ansök senast: 16 augusti 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


20 december 2024