Ekonomiassistent till myndighet inom el

Ekonomiassistent till myndighet inom el

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en nyckelspelare i ett statligt affärsverk som säkerställer en trygg och miljövänlig elöverföring? Har du dessutom tidigare erfarenhet av redovisning? Då kan rollen som ekonomiassistent vara din nästa utmaning! Skicka in din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Vi söker just nu för kunds räkning en ekonomiassistent. Vår kund arbetar med och ansvarar för att elöverföringsystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt. I dagsläget har företaget drygt 1400 medarbetare; de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg, kontor finns även ibland annat Sundsvall, Göteborg och Sollefteå.

Med anledning av ökade volymer av inköpsordrar och fakturor och dess gemensamma flöden i verkets affärssystem UBW/Agresso ser de ett behov av en ny teammedlem som arbetar processöverskridande mellan inköp och redovisning (leverantörsreskontra). Visst låter det spännande!

Rollen är nyinrättad och innebär att arbeta med de administrativa flöden som går mellan redovisning och inköp. Uppdraget består av att i P2P-processen supportera leverantörsreskontrateamet på redovisningsenheten och enheten för inköp i hanteringen av rekvisitioner och inköpsorder.

Du kommer att arbeta i UBW/Agresso, både i ekonomisystemet/leverantörsreskontra och i inköpssystemet. Arbetet innehåller uppgifter av löpande karaktär kopplat till i P2P-processen samt att vara en av två ”super users”. Därför kommer samarbete och kommunikation är viktigt i denna roll.

Du erbjuds
- Ett långsiktigt uppdrag hos ett statligt affärsverk
- En engagerad konsultchef från Academic Work som kommer stötta och coacha dig i din fortsatta karriär.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.

För denna roll kommer även en säkerhetsprövning genomföras.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Stötta och vara delaktig i Leverantörsreskontrateamet
* Arbeta med de administrativa flöden som går mellan redovisning och inköp
* Hantera fakturor som fastnar i flödet
* Vara delaktig i analys av fakturaflöden
* Delaktig i ekonomisupport vilket innebär att utreda, analysera och svara på frågeställningar från verksamheten i frågor som rör enhetens ansvarsområden
* Delaktig i upplägg av rekvisitioner/inköpsorder och artiklar
* Delaktig i register- och masterdata struktur
* Vara delaktig i analys av flödet från order till inköpsfaktura
* Vara en av två ”super users” inom ekonomisystemet


VI SÖKER DIG SOM


* Minst tre års erfarenhet av självständigt arbete inom redovisning de senaste 5 åren
* Minst två års erfarenhet av att arbeta i affärssystemet UBW/Agresso med leverantörsreskontra, fakturaflöden och inköpsfakturor avseende både varor och tjänster med volymer över 30 000 fakturor. Avser både svenska och utländska leverantörer.
* Avklarad eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning
* Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
* Goda kunskaper i excel och övriga MS office program för att enkelt navigera i dessa


Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av att supporta verksamheten i hantering av både leverantörsfakturor och inköpsfakturor
- Deltagit i förbättringsarbete

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
I denna roll ser vi att du är engagerad, proaktiv och prestigelös. Du tar initiativ och hittar lösningar, är strukturerad och noggrann. Även en god kommunikativ förmåga, en vilja att dela med sig av sina kunskaper och att framgångsrikt kunna samarbeta med andra är viktiga egenskaper. Därtill ska du gärna självständigt driva ditt arbete med varierande uppgifter.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas.

För denna roll kommer även en säkerhetsprövning genomföras.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 maj 2024
  • Ansök senast: 24 juni 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


21 november 2024