OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av ekonomiadministration såsom fakturahantering och redovisningsarbete? Är du strukturerad, noggrann, effektiv och trivs i en roll där du får driva på ditt eget arbete och ta ansvar för resultatet? Då kan detta sommaruppdrag, med chans till deltid i höst, vara tjänsten för dig!
Om tjänsten
Perido söker nu efter en ekonomiassistent för ett konsultuppdrag hos vår kund, en myndighet som bidrar till ökad säkerhet och trygghet i samhället. Myndigheten är verksam över hela landet och just detta uppdrag utgår från kontoret i centrala Karlskrona.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent kommer du att axla en ansvarsfull roll och samarbeta med dina kollegor på avdelningen gällande redovisningsarbetet. Dina uppgifter kommer bland annat att bestå av att:
· Hantera leverantörsreskontra (elektronisk fakturahantering).
· Sköta bokföring av in- och utgående pulsgirokonton
· Genomföra kontroller och avstämningar
· Stötta kring diverse ekonomiadministration som förekommer på avdelningen
Dina egenskaper
Vi tror att du som söker tjänsten har något års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och trivs med att arbeta under eget ansvar. Du är duktig på att planera din tid men kan samtidigt vara flexibel under din arbetsdag. Som person är du självgående och drivs av att hålla hög kvalitet i din yrkesroll och du ser långsiktigt på en bred roll som ekonomiassistent.
Låter detta som en rolig utmaning? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
· Gymnasieutbildning
· Minst 1 års erfarenhet som ekonomiassistent
· Goda kunskaper i MS Office
· Goda kunskaper i ekonomisystem (exempelvis Agresso, Raindance)
· Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift
Omfattning och tillträde
Heltid under sommarperioden, konsultuppdrag till 2020-08-05 med chans till förlängning och extrajobb i höst. Startdatum beräknas till 2020-06-15.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänsten referensnummer 31654 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.