Ekonomiassistent till Myrornas HK

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en del av en organisation som verkar för hållbarhet och samhällsnytta? Är du en driven ekonomiassistent som vill arbeta i en verksamhet som gör skillnad? Se hit!
 
Är du den vi söker?
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från leverantörsreskontra från större eller mellanstort bolag och inte är rädd för att ta dig an nya utmaningar. För att trivas i rollen är det viktigt att du är driven och har vana av att arbeta självständigt. Vi ser också att du är en serviceinriktad person som har lätt för att anpassa dig till förändringar.
 
Din bakgrund & ansvarsområden
Denna roll är en del av ekonomifunktionen som ansvarar för bl.a bokslutsarbete, utarbetande och hantering av ekonomiska rapporter och analyser, kassaflöde och likviditetsplanering, upprättande av budgetar och prognoser. I rollen som ekonomiassistent består arbetet huvudsakligen av kontering och cirkulering av leverantörsfakturor, periodiseringar, bokföringsorder, påminnelsehantering och administrering av inkommande ärenden via mejl och telefon.
 
Kvalifikationer:
• Erfarenhet av att arbeta med stora flöden inom leverantörsreskontra
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller liknande
• Krav på kunskaper inom något affärssystem (meriterande Visma.net) och Excel

Vi erbjuder
Myrornas nyrenoverade huvudkontor ligger i Botkyrka Handelscentrum, nära kommunikationer. Hos Myrorna arbetar vi utifrån värderingarna ansvar, mod och mångfald och du erbjuds ett utvecklande arbete där du är delaktig i den direkta affärsverksamheten. Du får också möjlighet att medverka till Myrornas engagemang för en positiv samhällsförändring med fokus på återanvändning, arbetsträning för personer som står utanför arbetsmarknaden samt bidra till Frälsningsarméns sociala arbete. Myrorna har kollektivavtal och du erbjuds friskvårdsbidrag.
 
Tjänsten är tidsbegränsad och kommer att löpa under 4 till 6 månader, 50 % (20h/v) med start omgående. Urval sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan, välkommen!
Information om tjänsten lämnas av lisa.dahlberg@myrorna.se 
 
Vi begär in registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje.
  


 


Myrorna är en av Sveriges största och äldsta second hand-aktörer. Vi har ett trettiotal butiker och en webbshop med över 1 000 auktioner per vecka. Vår verksamhet fungerar som vilken butikskedja som helst med budget, krav på försäljning och ekonomiskt överskott. Ändå skiljer vi oss från andra eftersom vårt ekonomiska överskott går till Frälsningsarméns sociala arbete i Sverige. Vårt uppdrag består förutom det också av att bidra till en hållbar samhällsförändring genom att få fler svenskar att återanvända. Dessutom erbjuder vi människor som står långt ifrån arbetsmarknaden att komma lite närmare genom arbetspraktik hos oss. Dessa tre uppdrag är centrala i allt vi gör – från hur vi samlar in till hur vi säljer. Myrorna är en betydelsefull samhällsaktör som verkar för en hållbar värld sedan 125 år tillbaka.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Myrorna
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 november 2024
  • Ansök senast: 1 december 2024

Postadress

Gamla Rådstugugatan 18
Norrköping, 60224

Liknande jobb


21 november 2024