OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Nabo är en av Sveriges ledande fastighetsförvaltare med heltäckande lösningar inom ekonomisk och teknisk förvaltning samt juridik. Vi erbjuder en unik specialanpassad plattform för brf:er och är därtill SaaS-leverantör till några av landets största fastighetsförvaltare. Med över 240 anställda och 9 kontor är vi en av Sveriges mest snabbväxande och utvecklande arbetsplatser.
Nabo är den enda aktören i branschen som utvecklat sin egen plattform för förvaltning av bostäder. Den automatiserar rutinarbete och underlättar vardagen för både kunder och våra egna experter inom förvaltning.
För att forma framtidens förvaltning och boendetjänster behöver vi ligga längst fram. Och vi behöver vara modiga och engagerade. På Nabo har du tydliga mål och driver din egen utveckling med stöd av engagerade ledare.
Utöver den personliga utvecklingen hoppas vi att våra dagar tillsammans består av hög trivsel och många härliga skratt. Vårt mål är att tiden på Nabo ska vara din karriärs höjdpunkt.
Dina arbetsuppgifter
Vill du arbeta på ett bolag med kunden i fokus och som har siktet inställt på att förändra en hel bransch? Har du ett sinne för siffror och är strukturerad i ditt arbetssätt? Vill du ingå i ett härligt team där vi hjälper varandra men där du också själv tar ett stort eget ansvar? Då är Nabo stället för dig. Just nu söker vi dig som vill jobba som ekonomiassistent hos oss.
I rollen som ekonomiassistent kommer du främst arbeta med leverantörsreskontra samt hantering av pantbrev. Du kommer att arbeta med hela leverantrösreskontraflödet så som kontering, uppföljning och hantering av allmänna ekonomiska ärenden hos våra kunder.
Utöver det löpande arbetet kommer du tillsammans med teamet att:
• Arbeta proaktivt med att utveckla och förbättra rutiner och processer.
• Stötta medarbetare och chefer i frågor som främst rör leverantörsreskontra/panthantering.
• Ta fram förbättringsförslag för vårt interna system
Din profil
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och har du inte erfarenhet inom alla områden vi jobbar med så har vi kunskapen om du själv har viljan att lära.
Vi söker dig som:
• Har god kommunikativ förmåga såväl i tal som skrift
• Grundläggande förståelse för ekonomi och bokföring
• Du har avslutad gymnasieutbildning gärna inom ekonomi
• Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av leverantörsreskontra
Tjänsten passar dig som har en positiv inställning, hög servicekänsla och är en lagspelare. Du är ansvarstagande som person och lösningsorienterad. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt och har lätt för att hantera många arbetsuppgifter samtidigt.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 13 juni men vi gör löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Hör gärna av dig om du har frågor till rekryteringskonsult Julia Mortimer på 070 821 53 15 eller maila julia.mortimer@clwork.se