OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Nabo är Sveriges fjärde största förvaltare av bostadsrättsföreningar. Vår mission är att forma framtidens förvaltning och boendetjänster med syftet att göra det enkelt och engagerande att ägna sig åt sitt boende. Bolaget är en sammanslagning av Rådrum, Conzignus Hem och Fastighet, Valvet AB samt Ekonomisk förvaltning i Uppsala.
Med vår egna plattform samlar brf:en allt som har med föreningen och fastigheten att göra på ett och samma ställe vilket sparar tid och ger styrelsemedlemmarna en enklare vardag.
På Nabo jobbar ca hundra experter inom ekonomi, fastigheter, IT och juridik för att varje dag underlätta vardagen för våra kunder. Våra värderingar bygger på att vi skall ha kul tillsammans, vara fokuserade på att lösa våra kunders utmaningar och överträffa dem, modiga i att våga förändra samt skapa enkelhet för våra kunder som oftast saknar både tid och fördjupade kunskaper.
Vi har idag sex kontor i Slussen, Sickla, Hägersten, Uppsala, Göteborg och Söderhamn och omsätter ca 120 msek med god tillväxt och lönsamhet.
Dina arbetsuppgifter
Vill du arbeta på ett bolag med kunden i fokus och som har siktet inställt på att förändra en hel bransch? Har du ett sinne för siffror och är strukturerad i ditt arbetssätt? Vill du ingå i ett härligt team där vi hjälper varandra men där du också själv tar ett stort eget ansvar? Då är Nabo stället för dig. Just nu söker vi dig som vill jobba som ekonomiassistent hos oss på Nabo i Söderhamn.
Vi befinner oss i en tillväxtfas och vill utöka vårt team ytterligare med en härlig medarbetare på ekonomiavdelningen.
I rollen som ekonomiassistent kommer du jobba i ett team där du ingår i ekonomigruppen. Du kommer främst arbeta med leverantörsreskontra men även andra administrativ arbetsuppgifter ingår. Du kommer att arbeta med hela leverantrösreskontraflödet så som kontering, uppföljning och hantering av allmänna ekonomiska ärenden hos våra kunder. Du kommer att ha eget kundansvar där du kommunicerar med styrelsen i ärenden, via mejl och telefon.
Utöver det löpande arbetet kommer du tillsammans med teamet att:
• Arbeta proaktivt med att utveckla och förbättra rutiner och processer.
• Stötta medarbetare och chefer i frågor som främst rör leverantörsreskontra.
• Ta fram förbättringsförslag för vårt interna system
Din profil
Vi söker dig som:
• Har god kommunikativ förmåga såväl i tal och skrift
• Grundläggande förståelse för ekonomi och bokföring
• Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av leverantörsreskontra
• Du har avslutad gymnasieutbildning gärna inom ekonomi
• Meriterande är om du har några års erfarenhet av liknande arbete eller en eftergymnasial utbildning inom ekonomi.
Tjänsten passar dig som har en positiv inställning, hög servicekänsla och är en lagspelare. Du är ansvarstagande som person och lösningsorienterad. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt och har lätt för att hantera många arbetsuppgifter samtidigt.
Det viktigaste är ditt intresse för ekonomi och att du vill lära dig mer och utvecklas inom området.
Övrigt
• Start: enligt överenskommelse
• Anställningsform: tillsvidare, heltid (vi tillämpar 6 månaders provanställning)
• Lön och förmåner: fast månadslön samt friskvårdsbidrag
• Arbetstid: 8 h/dag mellan 07:00-18:00 (vi tillämpar flextid)
• Övrigt: försäkringar och pension enligt policy
Hur går ansökningsprocessen till?
Nabo Group AB samarbetar med Clockwork Bemanning och Rekrytering AB. För frågor om tjänsten, kontakta gärna konsultchef Linnéa Hedenberg på 073-351 27 84 eller maila linnea.hedenberg@clwork.se
Urval kommer ske löpande så skicka din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att höra av dig!