Ekonomiassistent till Naturvårdsverket i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Naturvårdsverket är en statlig myndighet för miljöfrågor. Myndigheten arbetar på uppdrag av regeringen med miljöfrågor inom Sverige, inom EU och internationellt. Sveriges miljömål styr arbetet. Naturvårdsverket driver och samordnar miljöarbetet i Sverige. De ansvarar för frågor som handlar om klimat och luft, mark, biologisk mångfald, förorenade områden, kretslopp och avfall, miljöövervakning, jakt och vilt samt miljöforskning. Naturvårdsverket är den myndighet i Sverige som har överblick över hur miljön mår och hur miljöarbetet går. Arbetsgivare: Novare Bemanning

Är du en erfaren ekonomiassistent som trivs att arbeta med kund- och leverantörsreskontra? Vill du arbeta på en statlig myndighet med uppdraget att främja en hållbar utveckling inom miljöområdet? Då har vi ett perfekt uppdrag för dig! Just nu söker Naturvårdsverket i Stockholm en engagerad ekonomiassistent.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning blandannat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! 

Om uppdraget 

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker Naturvårdsverket i Stockholm en duktig ekonomiassistent. I rollen kommer att arbeta inom området kund- och leverantörsreskontra i systemen Visma Proceedo, Unit4 (Agresso) samt i Naturvårdverkets egna system. Du kommer även att sköta utbetalning av ersättningar kopplat till intrång, domstolsbeslut och kundfakturering av tillsynsavgifter mm.

Ordinarie personal vid enheten kommer att finnas på plats som arbetar med samma typer av arbetsuppgifter samt i samma system. Du kommer under denna tid att avlasta ordinarie personal då uppdraget sker under semestertider. Naturvårdsverkets personal finns där för att hjälpa dig att komma in i arbetet samtidigt som du kommer att få arbeta självständigt utifrån lagda rutiner.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter  

Servicefunktion med stödjande och rådgivande funktion
Arbete i förekommande ekonomisystem (exempelvis Agresso och Visma Proceedo)
Utföra utbetalningar/ersättningar
Fakturahantering avseende tillsynsavgifter
Avstämning/uppföljning i kund- och leverantörsreskontra
Löpande avstämning i eller mellan system såsom Agresso/
Proceedo/ärendehanteringssystem/bank exempelvis


 Krav för tjänsten 

Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent.
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
Goda kunskaper i systemen Visma Proceedo samt Unit4 (Agresso)


Meriterande krav för tjänsten

Tidigare erfarenhet av att ha arbetat mot Statens servicecenter


Vi söker dig som har

Förmåga att kunna utföra administrativa uppgifter i systemet Visma Proceedo så som att hålla koll på fakturaflödet/påminna, kontering, delegering mm samt att ge administrativ service och stöd via mejl och telefon gentemot verksamheten rörande dessa områden
Förmågan att kunna granska och kontrollera underlag för att sedan upprätta utbetalningsorder gällande utbetalning av ersättningar
Förmåga att vara behjälplig vid kundfakturering av tillsynsavgifter och massfaktureringar.


Uppdragsperiod och omfattning  

Uppdraget pågår från och med 2 maj 2022 till och med 30 september 2022, med möjlighet till förlängning. Placeringsorten är i Stockholm. Uppdragets omfattning är beräknat mellan 75 – 100 %.

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-04-25. Du är varmt välkommen! 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta oss.

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.  

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.  

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2015 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Bemanning
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 april 2022
  • Ansök senast: 26 april 2022

Liknande jobb


19 september 2024

19 september 2024

Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

19 september 2024