Ekonomiassistent till Nederman i Helsingborg

Ekonomiassistent till Nederman i Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en internationell miljö med stor erfarenhet och bred kompetens? Vi söker dig som trivs i detta och som vill fortsätta utvecklas inom ekonomi samt har förmågan att arbeta strukturerat, självgående och noggrant. Ta chansen och få förmånen att bli en del av teamet på Nederman! Välkommen med din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Nederman erbjuder produkter och lösningar för industriell luftfiltrering som bidrar till en ren och säker arbetsmiljö, minskar miljöpåverkan och effektiviserar produktionen. Den yttersta målsättningen är att skydda människor, miljö och produktion från skadliga effekter av industriella processer. På så sätt bidrar Nederman till att skapa säkra arbetsplatser, effektiv produktion och betydande miljövinster.

Nederman har en lång historia. Företaget grundades 1944 av Philip Nederman, en pionjär inom luftrening för att förbättra arbetsmiljön på fabriker och skydda industriarbetare mot hälsofarliga luftföroreningar. Nederman har fortsatt att utveckla produkter, system och tjänster, och har idag marknadens mest kompletta utbud av produkter och tjänster som skyddar människor, miljö och produkter mot de skadliga effekterna av industriella processer.

Nederman Nordic SSC team består av 14 medarbetare. Vi erbjuder service till Nedermans bolag i Sverige, Norge och Danmark inom redovisning, reskontra, rapportering, lön och reception. Som medarbetare i vårt SSC arbetar du ofta med/i mer än ett bolag.

Academic Work ansvarar för rekryteringsprocessen och slutgiltig kandidat kommer bli direktrekryterad av Nederman.

Du erbjuds
- Att få in foten på ett internationellt bolag med utvecklingsmöjligheter.
- Att bli en del av ett företag som har medarbetarna i fokus. De är en växande organisation med fokus på att locka och behålla engagerade medarbetare som får utrymme att växa och bidra till företagets framgång.

Läs mer på Nedermans hemsida här.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Läsa in och bokföra kundinbetalningar
* Bevaka inkommande epost och besvara eller skicka vidare
* Ta fram kreditrapporter och hantera kreditgränser
* Skriva ut kundfakturor och lägga in kundfakturor i portaler
* Kravhantering
* Kommunikation med kunder och personal (mail/telefon/teams)
* Följa upp öppna poster i kundreskontran
* Hantera inkassoärenden
* Stämma av kundreskontran mot huvudboken
* Rapportera kundfordringar i Cognos (koncernrapportering)


VI SÖKER DIG SOM
- Eftergymnasial utbildning/kurser inom ekonomi
- Någon relevant arbetslivserfarenhet
- Intresse för kundreskontra/redovisning
- Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift (koncernspråket är engelska)

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av reskontraarbete, kreditkontroll
- Erfarenhet från internationell miljö
- Erfarenhet från arbete mot/i Norge och Danmark

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i rollen tror vi att du är en positiv person som har lätt att hantera människor och bygger relationer med din goda kommunikationsförmåga. Du hjälper dina kollegor där det behövs. För att vara framgångsrik i denna roll ser vi att du är strukturerad, noggrann och har tålamod. Du trivs i en roll där du får ta initiativ och ägandeskap för ditt arbete, där arbetet varierar och man håller igång flera arbetsuppgifter/ärenden samtidigt.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Nederman på deras hemsida.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 september 2023
  • Ansök senast: 16 oktober 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


21 november 2024