OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till New World Internationali Årsta önskarvi omgående rekrytera en självgående och strukturerad ekonomiassistent.
New World International AB ingår i en familjeägd företagsgrupp som bland annat bedriver hotell- och restaurangverksamhet (Crystal Plaza, 2Home Hotels och Lejondals Slott i Bro), grossistverksamhet (Arno Holm Matgrossisten) och fastighetsförvaltning. New World Internationals huvudsakliga uppdrag är att förse de andra bolagen i gruppen med ekonomitjänster och övrig administration. New World International består idag av 3 medarbetare med kontor i Årsta.
Arbetsuppgifter
Till ekonomiavdelningen på New World International söker vi en ekonomiassistent på heltid. Det är en bred roll som erbjuder stor variation med ansvar för redovisningen från ax till limpa i ett antal av företagsgruppens bolag.
Arbetsuppgifterna kommer främst att vara:
- Kundreskontra
- Leverantörsreskontra
- Löpande bokföring och avstämningar
- Månads- och årsbokslut
- Periodiseringar och avskrivningar
- Löner
Du rapporterar till ekonomiansvarig på New World International.
Kvalifikationer
Ett krav för att axla rollen som ekonomiassistent på New World International är att du har en gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi. Du har minst 3 års erfarenhet av självständigt arbete inom ekonomi och redovisning och det är meriterande om du har arbetat i affärssystemet Hogia.
- Goda kunskaper i Office-paketet är ett krav
- Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är ett krav
Personliga egenskaper
För att trivas i rollen som ekonomiassistent tror vi att du är strukturerad och gillar ordning och reda. Som person är du noggrann och trygg. Du har förmågan att självständigt analysera uppkomna problem och prioritera ditt eget arbete. Du har god samarbetsförmåga och bidrar till ett bra samarbetsklimat i arbetsgruppen. Du tar ansvar för ditt uppdrag och levererar alltid i rätt tid. Det är vidare viktigt att du snabbt kan sättadig in i och lära nya arbetsuppgifter. Du bör vara en prestigelös person som kan hjälpa till där det behövs.
Direktrekrytering
- Tillsättning: så fort som möjligt eller enligt överenskommelse
- Omfattning: heltid
- Placering: Årsta
För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varför jobba med oss?
På Andara sätter vi våra medarbetares karriärmål i fokus och vårt mål är att bygga varaktiga relationer. Med ett långsiktigt engagemang bidrar vi till att skapa balans i arbetslivet, framför allt genom att lyssna på våra medarbetare, varandra och våra kunder.
- AnställningsförmånerVi erbjuder marknadsmässiga löner och semesterersättning. Din anställning omfattas givetvis även av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och friskvårdsbidrag.
- Medryckande medarbetaraktiviteterVi är måna om att du ska känna dig delaktig. Därför anordnar vi regelbundet varierande och roliga aktiviteter för våra medarbetare.
- Hos oss blir du sedd och hördVi finns alltid tillhands för att stötta, coacha och ge råd till dig som medarbetare. Vi jobbar flexibelt tillsammans med dig och håller tät kontakt för att du ska trivas och utvecklas på bästa sätt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lilian Norin
08-409 256 06
Pascalle Arias
08-409 256 03
Svante Norin
08-409 256 02
Linda Gadd
072-019 92 09
Claudia Klingsell
0768007001