Ekonomiassistent till Nordanstig

Ekonomiassistent till Nordanstig

Arbetsbeskrivning

Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se

Dina arbetsuppgifter
Vår kund i Nordanstig söker nu en ekonomiassistent. Till vardags kommer du främst att arbeta med löpande bokföring, fakturering, utbetalningar men även hantering av löner och utlägg samt registrering och betalning till Bolagsverket. I rollen ingår kontinuerlig administration i kundens interna system. Tjänsten är ett vikariat på ca 1 år med start så snart som möjligt.

Din profil
Vi ser att du har en ekonomisk bakgrund där du minst har en gymnasial utbildning inom ekonomi eller likvärdig arbetslivserfarenhet. Förslagsvis är du i början av din karriär och vill nu fortsätta utvecklas inom ekonomi och administration. Alternativt har du några års erfarenhet inom ekonomi och vill fortsätta i samma riktning. Har du erfarenhet av att hantera löneunderlag ser vi det som meriterande.

Som person ser vi gärna att du är serviceinriktad och flexibel med ett öga för detaljer. Du har lätt för att samarbeta samtidigt som du självständigt kan fatta egna beslut. Tillsammans med din positiva inställning är du ett ambitiöst tillskott i en arbetsgrupp.

Ansökan
Du blir anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos vår kund. Arbetet som konsult hos Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. För att passa in i rollen som konsult ser vi att glädje, engagemang och affärsmässighet speglar din personlighet.

I denna rekryteringsprocess jobbar vi med löpande urval och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdatum, så ansök därför redan idag, dock senast 2022-07-10.

Vid frågor är du välkommen att kontakta Rebecka Lindh på rebecka.lindh@clwork.se eller Samuli Helavuori samuli.helavuori@clwork.se

Under sommaren kan återkoppling dröja men alla kommer att få svar senast efter avslutad process.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clockwork Hälsingland AB 
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 juni 2022
  • Ansök senast: 10 juli 2022

Liknande jobb


20 december 2024