OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra Nordic Airways AB är ett svenskt oberoende flygbolag som under ett svenskt flygoperatörstillstånd bedriver reguljär-,charter- samt s k wet-lease-trafik.Bolaget, som bildades år 2003, omsätter f n ca 600 MSEK på årsbasis och befinner sig i en stark dynamisk tillväxtfas.Med en flygplansflotta bestående av MD80, MD90 och SAAB340 erbjuder Nordic Airways chartertrafik över hela Europa.Denna fullchartertrafik, som erbjuds researrangörer, företag och privatpersoner i såväl Sverige som utomlands, marknadsförs under namnet Nordic Leisure.Nordic Airways erbjuder även extern flygproduktionskapacitet till svenska och utländska flygbolag som av olika skäl vill lägga ut linje- eller charterproduktion på externa leverantörer, s k wet lease.Huvudkontoret, med ett fyrtiotal personer inom ledning, administration, försäljning, flyg- samt teknisk avdelning ligger i Frösundavik i Solna.Då företaget befinner sig i en stark tillväxtfas behöver Nordic Airways anställa en ny medarbetare till företagets ekonomifunktion. Vi söker en ny medarbetare för Nordic Airways räkning till leverantörsreskontran.Det är två personer som arbetar på leverantörsreskontran varav en kommer att få nya utmaningar inom företaget.Antalet leverantörsfakturor uppgår till ca 8 000 st.årligen och arbetet sker idag i Hogia Art.Du kommer periodvis att hantera förskottsbetalningar till utländska samarbetspartners, vilket medför många kontakter per telefon och mail.Vidare kommer dina arbetsuppgifter att innehålla utveckling av rutiner och att vara behjälplig med avstämningar och periodiseringar i samband med månadsbokslut.Vid behov kommer du också att vara backup för kundreskontran. Nordic Airways AB har höga mål för sin verksamhet och söker ytterligare en "eldsjäl" som vill vara med och strukturera och växa med företaget.Vi tror att du är gymnasieekonom med minst 2-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.Har du erfarenhet från resebranschen är detta en merit.Du kommer att ha många utländska kontakter, varför det är ett krav att du behärskar engelska i tal och skrift.Arbetet är självständigt och du måste ha goda redovisningskunskaper. Som person är du noggrann, ansvarsfull och serviceinriktad.Du är social och gillar att ha roligt på arbetet och har en god samarbetsförmåga.Vidare ser du ett arbete med kvalitet som medel för framgång och utveckling.Eftersom ekonomiavdelningen är relativt liten är det viktigt att du är prestigelös och är beredd på att hjälpa till även om det inte ligger inom dina ansvarsområden.Företaget kan erbjuda dig goda anställningsvillkor i en dynamisk och internationell miljö. Tjänsten, som inleds med provanställning, är en tillsvidareanställning på heltid och skall tillsättas så snart som möjligt.E-posta därför in din ansökan snarast till oss.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Stadig
0853480134
Cecilia Stadig
0853480134