OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Agigo söker nu en ekonomiassistent till ett stort och välkänt varumärke i Norrort. Bolaget har en global verksamhet och växer både organiskt samt genom förvärv. Som ekonomiassistent kommer du att tillhöra en ekonomiavdelning som i dagsläget består av 20 medarbetare med fokus på leverantörsreskontra. Tjänsten är baserad på ett modernt kontor i norra stockholm och du kommer att rapportera direkt till leverantörsreskontraansvarig. I denna roll inleder man som konsult minst 6 månader framåt.
Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent hos kunden kommer du arbeta tätt tillsammans med Redovisningsansvarig. Huvudsakliga arbetsuppgifter är:
Leverantörsreskontra
Inbetalningar
Hantering av attestflödet
Kontakt med ansvariga kontakter internt
Lager – avstämningar, justeringar & inkurans
Övrig diverse administration
Din bakgrund
Minst Gymnasieekonom
Ett par års erfarenhet av arbete inom ekonomi och redovisning.
Erfarenhet från bolag med lager (meriterande)
Erfarenhet från bolag med butiker (meriterande)
Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift erfordras
Personliga egenskaper
Som person ser vi gärna att du är noggrann, analytisk, leveransäker. Du har en god förmåga att jobba i team och har en optimistisk inställning till ditt arbete.
Om Agigo
Agigo är ett konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi & finans i Stockholmsområdet.
Genom ett modernt och beprövat arbetssätt skapar vi en enkel, smidig och transparent process. Agigos vision är enkel; vi vill vara en trygg och smidig karriärspartner för våra kandidater och genom proaktivt arbete se till att du som kund alltid kan lita på att vi värnar om just ditt behov.
Ansökan
Låter det intressant? Ansök via knappen nedan. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare; Filip Grundströmer på filip.grundstromer@agigo.se eller 076-312 41 61.