Ekonomiassistent till Nordmann Nordic i Solna

Ekonomiassistent till Nordmann Nordic i Solna

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en varierande ekonomiassistentroll med utvecklingsmöjligheter i ett bolag i stark tillväxt? Tillsammans med Nordmann Nordic i Solna söker vi en självständig och noggrann ekonomiassistent. Du ges stora möjligheter att påverka och utvecklas i din roll i en arbetsmiljö som kännetecknas av att alla medarbetare brinner för det de gör och har roligt på jobbet. Ta chansen och bli en betydande del av Nordmann Nordics fortsatta framgång!

Nordmann Nordic AB är en del av familjeägda Nordmann med huvudkontor i Hamburg. Nordmann har 500 anställda över hela världen. Nordmann Nordic är distributör av specialkemikalier till nordiska och baltiska tillverkare av kosmetik, tvätt-/rengöringsprodukter, färg, plast, gummi, läkemedel, livsmedel, och elektronik. Företaget har 22 medarbetare i Sverige och sitter i ljusa och fina lokaler i Solna Strand.

Dina framtida arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent kommer du att arbeta med varierande ekonomiska och administrativa arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen.

Nedan följer några exempel på arbetsuppgifter:

- Kundreskontra, inbetalningar, påminnelser

- Leverantörsreskontra, inköpsfakturor

- Avstämningar och analys samt uppföljning

Även om ovanstående arbetsuppgifter kommer att vara kärnan i tjänsten tror vi att du som är nyfiken på denna tjänst inte backar för att ta dig an även andra ekonomiadministrativa uppgifter beroende på Nordmann Nordics behov och ditt intresse och kompetens. Nordmann Nordic arbetar i SAP.

Vem är du?

Vi söker dig som är nyfiken, vill ta nya steg och utvecklas över tid. Du är ansvarstagande, strukturerad och trivs med att arbeta i ett tight team. Flexibilitet, hjälpsamhet och förmåga att ta eget ansvar är naturliga egenskaper hos dig. Inom Nordmann Nordic är alla övertygande om att man bara kan vara bäst om man samarbetar. I din roll kommer du att arbeta nära verksamheten och dina kollegor vilket ställer krav på samarbetsförmåga.

I tillägg till ovan har du också:

- En eftergymnasial ekonomisk utbildning

- Goda kunskaper i Excel

- God förståelse för och lätt för att lära dig nya IT-system

- God förståelse och praktisk kunskap om grunderna i bokföring

- Erfarenhet från att ha arbetat med kund- och leverantörsreskontra

- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

- Gärna kunskaper om moms och tull

I den här rollen är det viktigt att du har förståelse för hela ekonomiprocessen och förstår hur de olika delprocesserna inom redovisning hänger samman och påverkar varandra. Därför önskar vi att du har erfarenhet från ekonomiavdelningen på ett mindre bolag.

Mer om tjänsten

- Direktrekrytering med fast anställning i ett ekonomiskt stabilt företag som funnits sedan 1944

- Tillsättning: omgående eller enligt överenskommelse

- Omfattning: heltid (deltid kan även fungera)

- Placering: Solna, nära Solna Strands tunnelbanestation, Sundbybergs station och bussar. Trevlig arbetsmiljö i ljusa och fräscha lokaler

- Nordmann Nordic erbjuder många sociala aktiviteter tillsammans både under och efter arbetstid

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Economy
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2024
  • Ansök senast: 31 mars 2024

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024