OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en ekonomiassistent för ett uthyrningsuppdrag hos NSR AB med önskad start senast den 1:a mars. Uppdraget är initialt på sex månader men eventuell förlängning och du kommer att vara anställd av Arena Personal. Du kan läsa mer om NSR AB på deras hemsida: https://nsr.se
Arbetsuppgifterna kommer bland annat att bestå utav:
- Fakturering, både stora körningar och enstaka manuella.
- Hantering och bokföring av inbetalningar
- Uppföljning kundreskontra, påminnelse & inkassokörningar.
- Uppföljning kundreskontra, dåliga betalare, avskrivningar
- Kundärenden - svara på fakturafrågor, telefon, mail o posthantering.
- Hantering av inkassoärenden och kontakt med inkassobolag.
- Kreditering av fakturor
- Hantering av återbetalningar/utbetalning till kunder
- Hantering av e-fakturaanmälningar
- Hantering av autogiroanmälningar
- Månadsavstämningar kundfordringar och bevakningskonto
- Följa och förstå processer
- Vara stöd till kollegor och till övriga enheter i ekonomiska rutiner
- Kontroll av taxor
Du som söker ska ha några års erfarenhet av kundreskontra. Du ska även ha erfarenhet av att ha affärssystemansvar och av affärssystembyte. Viktigt att snabbt kan sätta dig in i systemen och att du har en god förståelse för de ekonomiska principerna och flödena.
Som person behöver du vara noggrann, vara positiv och lösningsorienterad samt ha en hög integritet.
Vi kommer att hantera ansökningarna löpande.