Ekonomiassistent till NSVA i Helsingborg

Ekonomiassistent till NSVA i Helsingborg

Arbetsbeskrivning

NSVA förstärker nu sitt team för kundnära tjänster och söker en ekonomiinriktad fakturaadministratör till deras fakturaservicegrupp.

Har du arbetat som ekonomiassistent och trivs i en administrativ roll är detta en tjänst för dig!

Om NSVA

Vi som arbetar på NSVA, Nordvästra Skånes Vatten och Avlopp, vet att vi har ett av de viktigaste jobben som finns. Vi ska se till att det kommer rent vatten ur kranen och att det vatten vi släpper följer de lagar och krav som finns. Det är en uppgift som inte bara kräver den yppersta av kompetenser utan även ett stort ansvar från var och en av oss. Vilken uppgift du än har på NSVA så är din delaktighet och arbetsinsats en viktig del i det pussel som gör att vi kan leverera det resultat som samhället förväntar sig av oss. Med öppna dialoger och aktivt kunskapsutbyte sätter vi fundamentet för ett företag där kompetens, ansvar och arbetsglädje driver oss. Vi är idag cirka 230 medarbetare.

Om uppdraget

Du blir del av ett varmt och engagerat team på fem personer på NSVA:s avdelning för kundnära tjänster. Här arbetar du med förberedelser inför löpande fakturering och hantering av påminnelser samt kravhantering. Samt stötta upp övriga grupper inom avdelningen vid behov.
Du kommer ha mycket kontakt med NSVA:s kunder och besvara kundärenden mestadels över mejl men även över telefon.

Arbetsomfattning: Föräldravikariat från 24 maj -31 december 2023
Tillträde: omgående
Placering: Helsingborg

I den här rekryteringsprocessen samarbetar NSVA med Barona och du kommer bli anställd som konsult.

Om dig

Vi söker dig som är positiv och strukturerad och som gärna arbetat ett par år inom finanssektorn antingen som ekonomiassistent inom kundreskontra eller som redovisningsekonom. Kanske har du arbetat med hela flödet från kund- och leverantörsreskontra till löpande bokföring i ett mindre företag och nu vill ta chansen och utvecklas vidare i en mer specialiserad roll som ekonomiassistent på ett större arbetstagarvänligt bolag.

För tjänsten krävs att du har: Minst 3 års arbetslivserfarenhet av ekonomiadministration, fakturaadministration eller likvärdigt.
Datorvana och tidigare erfarenhet av att arbeta i bokföringssystem samt Officepaketet är ett krav.
Är flytande i svenska i både tal och skrift

Det anses meriterande om du: Har erfarenhet av ärendehanteringssystemet EDP
Har erfarenhet av kundreskontra

Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag. På grund av GDPR kan vi inte ta emot ansökningar via mejl, så ansök till tjänsten via vår hemsida. Vid frågor relaterade till processen, varmt välkommen att höra av dig till Louise Hellberg via mejl: louise.hellberg@barona.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Barona Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 maj 2023
  • Ansök senast: 31 maj 2023

Liknande jobb


21 november 2024