OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Medlemsägda OBOS är en av Sveriges största bostadsutvecklare och ägs av sina 500 000 medlemmar i Norge och Sverige. OBOS erbjuder bostäder för alla livets faser i form av villor, kedjehus och flerbostadshus, i städer och på landsbygden. OBOS verkar i Sverige genom varumärkena OBOS, Smålandsvillan och Myresjöhus. Koncernen har omkring 2 500 anställda, varav knappt 1 000 i Sverige i dotterbolagen OBOS Sverige, OBOS Kärnhem och OBOS Nya Hem.
.
Är du en person som brinner för service och att supporta kunder såväl som att samarbeta med kollegor? Ser du dig själv som en självgående och strukturerad person som gillar att ta egna initiativ? Då kanske det är dig vi söker!
Om tjänsten
Vår ekonomiavdelning fungerar som en stödfunktion för flera av de svenska OBOS-bolagen i Sverige. I rollen som ekonomiassistent ingår det att hantera det dagliga flödet av förfrågningar och ärenden gällande leverantörsreskontra. Du distribuerar fakturor, svarar på frågor från verksamheten och ser till att våra processer efterlevs och fungerar väl.
På enheten pågår också en digital resa där vi alltmer går mot automatiserad och digitaliserad hantering av våra fakturor och här har du en viktig roll i att bidra till utvecklade metoder och arbetssätt.
Som ekonomiassistent tillhör du leverantörsreskontrateamet och du kommer ha kontakt med många funktioner inom organisationen samt externa kontakter främst i våra leverantörsled. Som person har du därför en stark servicekänsla, är engagerad och har en positiv och prestigelös inställning. Arbetsuppgifternas huvudfokus är att arbeta med vårt flöde av leverantörsfakturor. Du kommer att ingå i ett mindre team med andra ekonomiassistenter och avdelningen består totalt av ca 14 personer med olika befattningar såsom controllers och redovisningsekonomer.
Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi, eller likvärdig arbetslivserfarenhet. Det är meriterande om du har arbetat på en ekonomiavdelning tidigare och med leverantörsfakturor i synnerhet. Om du har tidigare erfarenhet av arbete med Medius och Microsoft AX2012 som är våra system idag ser vi det som meriterande.
Som person är du strukturerad och arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines. Du har lätt för att anpassa dig och hittar win-win-lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Vidare hanterar du stress på ett konstruktivt sätt och bidrar till en god stämning i teamet. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Det är viktigt att du vill bidra till teamets framgång genom att dela med dig av din kunskap och ser gott samarbete som en självklarhet.
Vårt erbjudande till dig
Tjänsten är ett vikariat med start så snart som möjligt till september 2023. Placering är vid vårt kontor i Myresjö. Vi tillämpar hybrida arbetssätt vilket möjliggör arbete hemifrån eller från något av våra kontor i Växjö eller Jönköping ett par dagar i veckan.
Vi erbjuder dig en tjänst i ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du förväntas bidra med din kompetens och ambition till bolaget. Vi kommer att utmana och stötta dig i din utveckling.
Är du intresserad?
Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden så välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 3 juni.
Har du frågor på tjänsten är du välkommen att kontakta Ekonomichef Anders Fransson - anders.fransson@obos.se, 010-434 18 25
Kontaktpersoner på detta företaget
Affärsutvecklingschef Olle Petterson
070-6257494
Affärsutvecklingschef Roger Hjertonsson
070-6434053
Rekryteringsansvarig Victoria Grann Hammarström
036-351034