Ekonomiassistent till offentlig verksamhet i Helsingborg

Ekonomiassistent till offentlig verksamhet i Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Till vår kund inom offentlig verksamhet i Helsingborg söker vi nu en Ekonomiassistent med högt fokus på kvalitet och leverans. Vi söker dig som är ansvarstagande, brinner för siffror och som är öppen för att lära dig nytt. Har du arbetslivserfarenhet inom löpande bokföring och vana av att arbeta digitalt och att kommunicera med kunder? Då har vi ett långt uppdrag till dig som vill jobba tvärfunktionellt och vara en viktig kugge i denna verksamhet!

Arbetsbeskrivning

I denna roll kommer du att arbeta på en avdelning som ansvarar för koncernens fakturering, inbetalningar, krav och kredithantering samt att se till att arbetet utförs enligt gällande lagar, praxis och interna riktlinjer. Din roll innebär främst arbete inom inbetalningshantering men även andra förekommande arbetsuppgifter delar inom enheten.

Som Ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära; 

- In-och utbetalningar
- Placeringar
- Autogiro
- Dödsbohantering
- Kundärenden

Det ingår även i rollen att ha kontakt med personer inom organisationen främst inom Kundcenter men även med externa parter såsom kunder och leverantörer.

Vem söker vi?

Vi söker dig som är ansvarstagande och intresserad av detaljer och siffror samt öppen för att lära dig nytt. För att lyckas med uppdraget krävs det att du är strukturerad, noggrann och har god systemvana. I arbetet krävs det även att du är flexibel, lösningsorienterad och har lätt för att kommunicera i tal och skrift. Vi förutsätter att du brinner för att förbättra i den löpande verksamheten, att utvecklas och att du trivs med att arbeta i team.

Vi tror att du har minst gymnasieutbildning med inriktning på ekonomi eller motsvarande. Du har arbetslivserfarenhet inom löpande bokföring, vana av att arbeta digitalt och att kommunicera med kunder. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Du erbjuds

Tjänsten är en visstidsanställning via Jurek med omgående start och fram till september 2024. Placeringsort är Helsingborg. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Victoria Tjernström på victoria.tjernstrom@jurek.se. Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 september 2023
  • Ansök senast: 27 oktober 2023

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


21 november 2024