OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.
I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.
Omvårdnadsförvaltningen ansvarar för äldreomsorgen samt omsorg om personer med funktionsnedsättning. Detta innefattar bland annat att driva boenden, hemtjänst, trygghetslarm, nattpatrull och dagverksamheter. Verksamheten drivs på entreprenad av privata utförare eller av stadens egenregiverksamhet. Båda med uppgift att hjälpa människor till ett tryggt, självständigt och värdigt liv.
Arbetsbeskrivning
Omvårdnadsförvaltningens ekonomistab ansvarar för förvaltningens budget och ekonomifrågor, verksamhetsplanering, uppföljning, årsredovisning och fakturahantering. Ekonomistaben består av fem personer: tre ekonomer, en ekonomiassistent och en stabschef. Då vår nuvarande ekonomiassistent går i pension söker vi nu en ny medarbetare till enheten.
Rollen innefattar bl.a. :
• Ansvar för fakturaportalen inom förvaltningen
• Elektronisk fakturahantering, registrering av leverantörer, registrering av utanordningar
• Kundfakturahantering
• Skapa bokföringsordrar
• Momsredovisning
• Agera bollplank gentemot övriga fakturahandläggare inom förvaltningen
• Övrig kontors- och ekonomiadministration
Vem är du?
Till rollen som ekonomiassistent söker vi dig med gymnasieutbildning och flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter (med fokus på leverantörsreskontra). Har du tidigare arbetat i Raindance ses det som starkt meriterande medan grundläggande kunskaper i Excel är ett krav. Erfarenhet från kommunal verksamhet alternativt från äldreomsorg/omsorg om funktionshindrade är en fördel, men inget krav.
Som person bör du vara serviceinriktad, noggrann och strukturerad samt trivas i en roll där du agerar spindeln i nätet och har många kontaktytor. Du har lätt för att samarbeta och kommunicera, men kan samtidigt arbeta självständigt och ta stort eget ansvar. Då du kommer att hantera en stor volym fakturor och arbeta gentemot deadlines är det också viktigt att du är duktig på att prioritera och arbeta strukturerat samt att du är stresstålig.
Du erbjuds
Är du rätt person för oss erbjuds du en ekonomiroll inom en modern, kommunal verksamhet i framkant. Du kommer att bli en del av ett duktigt ekonomiteam och samtidigt ha egna ansvarsområden där du bidrar med din expertis och stöttar andra kollegor.
I denna rekrytering samarbetar vi med Jurek Rekrytering & Bemanning, varför du är varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sara Molin vid eventuella frågor. Då urvalet sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan redan idag via http://www.jurekbemanning.se/lediga-jobb.aspx.
Kontaktperson Sara Molin
Tel: 0766-331445
E-post: sara.molin@jurekbemanning.se