Ekonomiassistent till Örebro

Ekonomiassistent till Örebro

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vår kund är ledande inom bygg och industrisektorn och söker nu sin nästa medarbetare på ekonomiavdelningen. Som ekonomiassistent erbjuds du en varierande arbetsdag med olika uppgifter såsom löpande bokföring, leverantörsreskontra, kundreskontra, en del löner, fakturering, inbetalning & kundupplysningar. Du kommer arbeta i kundens egna affärssystem och stora delar av arbetet genomförs i Office/outlook baserat system. 


Du välkomnas av ett gäng med varierande åldrar, ljusa kontorslokaler på västra sidan av Örebro och en bra företagskultur. Här finns möjlighet att göra karriär och på sikt bli anställd av kunden. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.



Ansvarsområden
Som ekonomiassistent kommer du ansvara för: 


-Löpande bokföring 


-Kundreskontra


-Leverantörsreskontra


-Göra kundupplysningar 


-Fakturering 


-Inbetalningar



Arbetstider
Vi erbjuder en visstidsanställning med start i juni 2020- juni 2021. Arbetstiderna är dagtid, kontorstider och uppdraget är förlagt måndag-fredag. Det finns goda chanser till rekrytering / anställning och övergång till kund. 



Kvalifikationer
Vi ser att du som söker har ett intresse för ekonomi och vill fortsätta utvecklas inom det. Vi tror att du har en gymnasial utbildning inom ekonomi alternativt är högskoleutbildad inom ekonomi. Du har jobbat med administration och lightare ekonomi sedan tidigare och är nu redo för nästa steg. Du har god datavana och talar obehindrat svenska i både tal och skrift. 



För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Ansökan
2020-05-17, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Anna Dahl, Consultant Manager, anna.dahl@randstad.se 



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 april 2020
  • Ansök senast: 17 maj 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


21 november 2024