OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomiassistent till Örebro
Linde Material Handling söker nu en Ekonomiassistent kundreskontra till huvudkontoret i Örebro. Hos oss får du arbeta i ett framgångsrikt globalt företag i en internationell miljö. Är du redo för en ny utmaning? Då kanske du är den vi söker!
Vi är en av Sveriges ledande aktörer på truckmarknaden. Årligen säljer vi tusentals nya och begagnade truckar och våra kunder finns huvudsakligen inom industri-, logistik- och transportnäringen. Vi har en stark tillväxtambition med lönsamheten i fokus. Vi har de senaste åren haft en positiv utveckling och vi tänker fortsätta på den resan.
Dina arbetsuppgifter
Som Ekonomiassistent ansvarar du för löpande arbete med kundreskontra. Du kommer ingå i ett redovisningsteam bestående av 6 kollegor i Sverige och ett antal inom de nordiska länderna. Du rapporterar till Redovisningschef.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Avstämning kundreskontror vid bokslut
- Kundinbetalningar
- Kundregister, registervård Scala
- Krav- och inkassohantering, administration av företagsrekonstruktioner samt konkurser hos kund
- Upplägg av fordonsfinansiering, administration av fordonspark samt bokföring av leasingkostnader
- Administration av E-fakturering
- Underhåll av kreditpolicy
- Rapportering samt inbetalning till Skatteverket
- Intrastatrapportering
Vem är du?
Vi söker dig med minst gymnasial examen inom ekonomi, med inriktning redovisning, samt tidigare erfarenhet av arbete med redovisning. Vi ser att du är i början av din karriär och söker efter ett utvecklande arbete där du får arbeta brett med redovisning inom kundreskontra.
För att lyckas i rollen behöver du vara strukturerad och noggrann. Du är nyfiken och har lätt för att lära dig olika system. Du trivs med att samarbeta med övriga gruppen, ta ansvar för dina arbetsuppgifter och har en god analytisk förmåga i kombination med att driva uppgifter framåt. Vidare är du en van användare av Excel och behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift. Har du erfarenhet av affärssystemet SAP så är det meriterande.
Vårt erbjudande
På Linde Material Handling bygger vi inte bara truckar - utan även framtidens intralogistik. Vi är ett av branschens starkaste bolag och söker kontinuerligt drivna medarbetare som vill vara med på vår resa. När du väljer att jobba hos oss blir du en del av ett av Sveriges, och världens, starkaste företag inom materialhanteringsbranschen. Våra medarbetare bidrar varje dag till att våra kunder kan bedriva sin materialhantering på ett säkert, smidigt och kostnadseffektivt sätt.
På Linde Material Handling är vi stolta över våra produkter- men också över våra kunniga kollegor och det arbete vi gör tillsammans. Medarbetarna hos oss gillar särskilt flexibiliteten och den frihet under ansvar som deras arbete innebär. Vi har en trevlig arbetsmiljö där vi har roligt på jobbet - samtidigt som vi skapar värde för företaget och våra kunder.
Hos oss får du använda din kreativitet och kompetens på en dynamisk arbetsplats med goda möjligheter till personlig utveckling. Vi letar efter dig som vill ha personliga utmaningar i kombination med en sund balans mellan arbete och fritid.
Övrig information
Frågor om tjänsten besvaras av HR Business Partner Sandra Källebring på 072-215 04 81. Varmt välkommen med din ansökan senast 3 juli 2022. Urval sker löpande, så skicka din ansökan redan idag.