OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Linde Material Handling söker nu en Ekonomiassistent leverantörsreskontra till huvudkontoret i Örebro. Hos oss får du arbeta i ett framgångsrikt globalt företag i en internationell miljö. Är du redo för en ny utmaning? Då kanske du är den vi söker!
Vi är en av Sveriges ledande aktörer på truckmarknaden. Årligen säljer vi tusentals nya och begagnade truckar och våra kunder finns huvudsakligen inom industri-, logistik- och transportnäringen. Vi har en stark tillväxtambition med lönsamheten i fokus. Vi har de senaste åren haft en positiv utveckling och vi tänker fortsätta på den resan.
Dina arbetsuppgifter
Som Ekonomiassistent på leverantörsreskontra ansvarar du för att säkerställa en effektiv hantering av våra leverantörsfakturor. Du kommer ingå i ett redovisningsteam bestående av 6 kollegor i Sverige och ett antal inom de nordiska länderna. Du rapporterar till Redovisningschef.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Hantering av alla leverantörsfakturor genom användning av vårt ERP- och Workflow-system.
Deltaga i månadsbokslut
Samarbeta med leverantörer angående faktura- och betalningsfrågor, i samarbete med interna affärspartners, för att säkerställa högsta kvalitetsstandarder
Förberedelse av betalningskörning inklusive utländsk valuta
Hantering av leverantörsmasterdata - säkerställer efterlevnad av företagets och koncernens regler
Stödja andra avdelningar genom utbildning för korrekt hantering av attesteringar av fakturor
Deltaga i Adhoc ekonomiprojekt.
Andra uppgifter och ansvar som kan krävas för att koncernen ska kunna uppfylla framtida planer
Vem är du?
Vi söker dig med minst gymnasial examen inom ekonomi, med inriktning redovisning. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete med redovisning. Vi erbjuder ett utvecklande arbete där du får arbeta brett med redovisning inom leverantörsreskontra.
För att lyckas i rollen behöver du vara strukturerad,noggrann och lösningsfokuserad. Du är nyfiken och har lätt för att lära dig olika system. Du trivs med att ha många kontaktytor, är serviceminded, och har en god analytisk förmåga i kombination med att driva uppgifter framåt. Vidare är du en van användare av Excel och behärskar svenska och engelska (vårt koncernspråk) i såväl tal som skrift. Har du erfarenhet av affärssystemet SAP så är det meriterande.
Vårt erbjudande
På Linde Material Handling bygger vi inte bara truckar - utan även framtidens intralogistik. Vi är ett av branschens starkaste bolag och söker kontinuerligt drivna medarbetare som vill vara med på vår resa. När du väljer att jobba hos oss blir du en del av ett av Sveriges, och världens, starkaste företag inom materialhanteringsbranschen. Våra medarbetare bidrar varje dag till att våra kunder kan bedriva sin materialhantering på ett säkert, smidigt och kostnadseffektivt sätt.
På Linde Material Handling är vi stolta över våra produkter- men också över våra kunniga kollegor och det arbete vi gör tillsammans. Medarbetarna hos oss gillar särskilt flexibiliteten och den frihet under ansvar som deras arbete innebär. Vi har en trevlig arbetsmiljö där vi har roligt på jobbet - samtidigt som vi skapar värde för företaget och våra kunder.
Hos oss får du använda din kreativitet och kompetens på en dynamisk arbetsplats med goda möjligheter till personlig utveckling. Vi letar efter dig som vill ha personliga utmaningar i kombination med en sund balans mellan arbete och fritid.
Övrig information
Tillträde snarast eller efter överenskommelse.
Frågor om rekryteringen besvaras av HR Business Partner Sandra Källebring på 072-215 04 81.
Varmt välkommen med din ansökan senast 11 september 2022. Urval sker löpande, så skicka din ansökan redan idag.