OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du ekonomiassistent och söker nya utmaningar? Vill du arbeta i en varierande vardag i ett bolag där man har fin sammanhållning och en familjär känsla? Då ska du inte missa den här chansen! Här får du möjlighet att arbeta i ett starkt växande bolag som satsar på utveckling! Ta chansen och var med på Osby Glas tillväxtresa!
Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent ingår du i ekonomiavdelningen på i dagsläget tre personer där du kommer att ansvara för viktiga dagliga arbetsuppgifter.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden kommer att vara:
Fakturering och kreditering
Leverantörsfakturahantering
Kund-och leverantörskontra inkl. utskick av betalningspåminnelser
Kund- och leverantörsregister i ekonomisystem (Pyramid)
Inbetalningar och utbetalningar
Kontoavstämningar och bokslutsunderlag
Tjänsten kommer att formas och växa fram efterhand tillsammans med dig med målet om att bli i större omfattning än 50% i takt med att Osby Glas växer.
Din profil
För att lyckas i tjänsten behöver du ha förmåga att arbeta självständigt, vara noggrann, ha ett öga för detaljer, vara strukturerad med förmåga att prioritera och hålla deadlines, vara samarbetsvillig och vara kommunikativ. Eftersom du kommer att ha mycket kontakt med våra kunder är det viktigt att du är serviceinriktad. Du kommer också att utföra bankuppdrag enligt fullmakt och ha ombudsbehörighet hos Skatteverket enligt fullmakt och därför är det viktigt att du är en pålitlig person med hög ansvarskänsla.
Krav för tjänsten:
Ekonomiutbildning från gymnasium, yrkesutbildning eller
motsvarande arbetslivserfarenhet
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
Goda kunskaper i svenska och engelska
IT- kunskaper i MS Office (främst Excel)
Erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem (gärna Pyramid)
Vi erbjuder dig
Vi sätter oerhört stort värde på dig som medarbetare hos oss på Maxkompetens. Hos oss får du en personlig och prestigelös konsultchef vars främsta uppgift är att du ska trivas på din arbetsplats oavsett om du arbetar en kort period eller flera år som anställd hos oss. Din konsultchef är mån om kontakten med dig och kommer både besöka dig ute hos kundföretaget, men finns också tillgänglig via telefon och för personliga möten på Maxkompetens kontor.
Vi vill inget hellre än att hjälpa dig att utvecklas och lyckas i din jobbkarriär. Samtidigt ger vi dig branschens bästa friskvårdsersättning. Självklart erbjuder vi dig en formell trygghet när det kommer till allt det arbetsrättsliga såsom lön, semester, arbetsmiljö, friskvård, pension och sjukfrånvaro som medföljer stämpeln av att vara ett auktoriserat bemanningsföretag. Hoppas att du vill vara en del av oss!
Övrig information
Placeringsort: Osby
Start: Mitten av Oktober med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Varaktighet: Visstid
Omfattning: Deltid med start på 50%
Arbetstid: Dagtid med möjlighet till flex
Lön: Individuell lönesättning
Osby Glas har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna bemanningsprocess. För den här tjänsten blir du anställd som konsult hos Maxkompetens och arbetar ute hos Osby Glas i Osby.Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Jenny Öster på tel 0734-368169 eller på jenny.oster@maxkompetens.se
Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag!
Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.
Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.
Om kunden
Osby Glas har sedan starten 1934 växt till att idag vara ett av de ledande fristående planglasföretagen i Sverige. Vår ambition är att bli Norra Europas bästa glasförädlare. 2022 omsatte vi ca 270 MSEK och vi är ca 110 anställda i Osby och en filial i Luleå. Vi är lönsammast i branschen och har dubblat vår omsättning sista fem åren. Våra kunder är bl.a. fönster- & dörrtillverkare och
glasmästerier i Sverige. Verksamheten har successivt utvecklats till att gälla byggnadsglas framförallt inriktat mot utbytesmarknaden. Glas är ett modernt byggnadsmaterial och marknaden finns att fortsätta växa. Framtiden för oss ser
spännande ut med en helt nybyggd fabrik i Osby där vi flyttade in 1 april 2022. Den nya fabriken är fullt automatiserad som den enda i Sverige för att förädla planglas och självklart miljöklassad med solpaneler på taket. Med vår nya fabrik
får vi möjlighet att fortsätta ta marknadsandelar på en växande marknad. Från och med våren 2015 ägs Osby Glas AB av Beijerinvest som är en engagerad, utmanande och långsiktig ägare. Genom vårt delägarskap i UAB Stronglasas i
Litauen kompletteras våra resurser i Osby med en rad viktiga produktionskapaciteter, exempelvis härdat/laminerat glas. Under 2023 genomförs förvärvet av Mittglas AB i Sundsval.