OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Outnorth är Skandinaviens ledande e-handel inom outdoor. Vi säljer kläder, skor och utrustning för livet och äventyren utomhus. Sortimentet består till stor del av nordiska varumärken kryddat med produkter som speglar hur vi ser på Outdoor – vi kallar det ” The best of Scandinavian Outdoor”. Vi jobbar för att få fler människor att vara utomhus mer, oavsett ambitionsnivå eller tidigare erfarenhet.
Outnorth är snabbt växande och ökade 2019 omsättningen med över 30 procent, till 705 miljoner kronor och levererar dessutom ett positivt rörelseresultat uppgående till 15 miljoner kronor. Sedan december 2018 ingår Outnorth i Outnordic koncernen där även norska Fjellsport ingår. Koncernen omsatte 2019 för mer än 1,1 miljarder svenska kronor. Majoritetsägare för Outnordic är den nordiska mediekoncernen Egmont.
Ekonomiassistent till Outnorth
Nu har du chansen att bli en del av oss på Outnorth! Vi söker en ekonomiassistent med driv och vilja att växa tillsammans med oss i en spännande bransch som går på högtryck. Du ingår i vårt ekonomiteam om sex kolleger på Outnorths huvudkontor i Växjö.
Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent kommer du främst arbeta med vår leverantörsreskontra. I arbetsuppgifterna ingår kontroll av fakturor och kreditfakturor, kontering och bokföring samt registrering av nya leverantörer. Du kommer ha löpande kontakt med både inköpsavdelning och kundtjänstavdelning och kommer även ha kontakt med våra leverantörer. I rollen ingår även kontoavstämningar samt vissa administrativa uppgifter. Du kommer bli en viktig resurs i ekonomiteamet och förutom ovan arbetsuppgifter kommer du även vara insatt i andra flöden för att kunna bistå kollegor vid behov.
Din profil
För att bli framgångsrik i rollen som ekonomiassistent hos oss bör du trivas med att arbeta i ett dynamiskt företag med tydligt affärsfokus, högt tempo och snabb tillväxt. Du behöver vara strukturerad, proaktiv och flexibel för att kunna hantera ett stort workflow i en snabbväxande organisation. Du är noggrann och levererar resultat med god precision även under tidspressade förhållanden. Du har lätt för att lära dig nya saker och förmåga att kunna se helheten samtidigt som du har öga för detaljer. För att lyckas i rollen är du serviceinriktad och trivs med att ha många interna kontakter där du är lösningsorienterad inför dina kollegors behov. Som person är du rak, öppen och prestigelös, du fungerar väl i grupp och gillar att samarbeta.
För att vara aktuell för tjänsten har du
• minst ett års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• kunskap kring momsregler
• mycket goda språkkunskaper i engelska och svenska, i tal och skrift
• mycket goda Excel kunskaper
Meriterande kvalifikationer för tjänsten är:
• relevant utbildning inom ekonomi
• vana av stora transaktionsmängder och flöden
• erfarenhet av internationella momsregler
• erfarenhet av kontoavstämningar erfarenhet av affärssystemet SAP
Villkor
Det är en heltidstjänst och vi tillämpar provanställning. Beräknat startdatum är den 19 April.
Ansökan
Sista ansökningsdatum är den 1 mars 2021, men tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då vi tillämpar löpande urval.
För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Anne Line Håland, anne.line.haland@outnorth.com.