OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ekonomiutbildning och är på jakt efter ett jobb där du får ansvara för leverantörs- och kundreskontra? Skulle du vilja jobba tillsammans med ett glatt, prestigelöst och sammansvetsat team? Då bör du läsa vidare! Just nu söker vi på Lernia en ekonomiassistent till Ovako i Hofors. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!
Dina arbetsuppgifter
Ovakos Shared Service Finance består idag av 13 personer och gruppen är indelad i fyra funktioner. Leverantörsreskontra, kundreskontra, krav- och kredithantering samt redovisning och rapportering. Ovako behöver nu förstärka teamet på både leverantörsreskontran och kundreskontran.
Som ekonomiassistent kommer du bland annat att ansvara för löpande hantering av leverantörsfakturor, registreringar av kundinbetalningar, löpande bokföring och bokslutsuppgifter samt svara på kund- och leverantörsrelaterade fakturafrågor. Du kommer också att delta i utvecklingsprojekt då Shared Service Finance kontinuerligt jobbar med att förbättra och utveckla processer.
En annan arbetsuppgift som ingår i jobbet är att ha regelbunden kommunikation med verksamheten. Då Ovako är ett stort internationellt företag behöver du vara bekväm med att kommunicera på engelska.
Om dig
Vi söker dig som har relevant utbildning (eftergymnasial alternativt gymnasial/YH-utbildning eller motsvarade arbetslivserfarenhet) för tjänsten. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av kundreskontra och/eller av leverantörsreskontra. Meriterande är erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, gärna från storföretag. Du behöver ha goda kunskaper i Excel och erfarenhet/intresse för RPA är även det meriterande. Stor vikt kommer läggas på personliga egenskaper då vi eftersöker stabilitet i teamet.
För att lyckas i rollen är det viktigt att du tar ansvar för ditt arbete och att du har ett stort driv för att lära nytt. Det är också viktigt att du kan ta egna initiativ och leverera självständigt och strukturerat. Vidare utför du dina arbetsuppgifter på ett organiserat sätt och har en bra känsla för service. Slutligen är du alltid inställd på att hitta lösningar när problem uppstår.
Övrigt
Placeringsort: Hofors
Anställning: rekrytering/tillsvidareanställning med sex månaders provanställning
Omfattning: heltid
Tillträde: enligt överenskommelse
Ansökan
För att söka tjänsten klickar du på "Sök tjänsten" ovan och fyller i formuläret. Vänligen kontakta konsultchef Elin Lundmark via e-post: elin.lundmark@lernia.se om du har några frågor eller funderingar.
Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin
Hanna Karlsson