Ekonomiassistent till Pensionsmyndigheten i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Pensionsmyndigheten är en viktig del i samhället. Pensiosmyndighetens uppdrag är att administrera, betala ut och informera om den allmänna pensionen. Pensionsmyndigheten arbetar aktivt för att förändra uppfattningen om att pension är svårt och krångligt, till att vara enkelt och förutsebart.Varje månad betalar Pendsionsmyndigheten ut pension till över två miljoner pensionärer och förvaltar den framtida pensionen för sex miljoner sparare. Pensiosmyndigheten består av drygt 1 600 medarbetare och finns i Luleå, Söderhamn, Gävle, Karlstad, Stockholm, Visby, Växjö och Halmstad. Arbetsgivare: Novare Bemanning

Vill du arbeta med leverantörsreskontra och övrig ekonomiadministration på en statlig myndighet? Har du relevant högskoleutbildning och flerårig arbetslivserfarenhet inom ekonomiadministration? Då har vi ett spännande uppdrag för dig! Just nu söker pensionsmyndigheten en ekonomiassistent.  

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!  

Om uppdraget 

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Vi söker nu efter dig med erfarenhet inom ekonomiadministration till Pensionsmyndigheten. I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter inom ekonomihantering, med fokus på leverantörsreskontra. Placeringsort för uppdraget är Pensionsmyndighetens kontor i centrala Stockholm med möjlighet till visst distansarbete. 

Exempel på övergripande arbetsuppgifter  

Granskningar och korrigeringar i leverantörsfaktura och inköpssystem (Proceedo) 
Hantering av löpande ekonomifrågor mot Statens Servicecenter 
Arbete med bokslut och periodstängningar med fokus på leverantörsfakturor 
Arbete med leverantörsrestkontra 
Svara på interna frågor kopplade till leverantörsfakturor 
Löpande ombokningar i Agresso 
Administration av ekonomienhetens ärendehanteringssystem (funktionsbrevlåda)  
Inventeringsstöd – administration  
Övrig löpande ekonomiadministration 


Krav för tjänsten 

Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent 
Ha dokumenterad erfarenhet av att arbeta med leverantörsrestkontra inom en större organisation (minst 100 anställda) 
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt 
Goda kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance m.fl.) 
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift 


Meriterande krav för tjänsten 

Förmåga att självständigt arbeta med leverantörsfakturahantering 
Vara strukturerad med förmåga att planera, organisera och prioritera sitt arbete 
Kunna agera stöttande i övrig ekonomiadministration  


Uppdragsperiod och omfattning  

Uppdraget är på heltid under kontorstider och pågår från och med så snart som möjligt, 1 oktober till och med 31 januari 2023, med möjlighet till 8 månaders förlängning.  

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-09-07. Du är varmt välkommen! 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta oss! 

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.  

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.  

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Bemanning
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 augusti 2022
  • Ansök senast: 8 september 2022

Liknande jobb


Receptionist/ekonomiassistent

Receptionist/ekonomiassistent

16 september 2024

16 september 2024