Ekonomiassistent till Perten instruments AB

Arbetsbeskrivning

serveOffice erbjuder konsulttjänster inom bemanning, rekrytering, redovisning samt löner/HR. Företaget etablerades 1991 och efter 25 år i branschen har vi all den erfarenhet och kompetens som behövs för att kunna skapa de bästa förutsättningar för våra medarbetare. Vi är auktoriserade via Bemanningsföretagen och medlemmar i Srf konsulterna. Läs gärna mer om oss på www.serveoffice.se.


Perten Instruments, en del av PerkinElmer Inc, är specialiserade på kvalitetskontroll inom spannmåls- och livsmedelsindustrin. Perten Instruments Gruppen har egna försäljningsbolag i Europa, USA, Australien och Kina samt distributörer i över 60 länder. Huvudkontoret är Perten Instruments AB i Hägersten, Stockholm där även utveckling av nya produkter och tjänster sker. Vi är idag 210 anställda, varav 55 på huvudkontoret som ansvarar för produktutveckling, kontraktstillverkning samt den globala försäljningen och marknadsföringen. Besök gärna vår hemsida www.perten.com.

serveOffice ab har fått uppdraget att förstärka ekonomiavdelningen på Perten med en ekonomiassistent. Tjänsten är på konsultbasis och för rätt person finns stora chanser till anställning hos Perten på sikt.


Arbetsbeskrivning
Leverantörsreskontran är en stor del av arbetsuppgifterna, men du kommer även att arbeta med löpande bokföring, in- och utbetalningar, avstämningar och andra administrativa- och ekonomirelaterade arbetsuppgifter som förekommer på en ekonomiavdelning.

Kvalifikationer
Vi söker en person som är minst gymnasieekonom och som har 2-4 års erfarenhet av löpande redovisning. Har du erfarenhet av systemen Pyramid eller SAP så är det meriterande. Då det är mycket rapportering så bör du ha goda kunskaper i excel.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt är ett krav, då koncernspråket är engelska.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du är självgående, nyfiken, strukturerad och kan ta egna initiativ. För att passa i denna roll tror vi att du är mycket noggrann och ansvarsfull och kan ta ansvar för delar av ekonomiarbetet.

Vi erbjuder dig
Ett uppdrag på en ekonomiavdelning där du kan fortsätta utveckla din förmåga och tillsammans med kollegor och ekonomiansvarig verka för ett välfungerande ekonomiskt flöde.

…och som konsult hos serveOffice
Genom våra ledord #personligtengagerad, #skickligtproduktiv och #proffsigtkreativ skapar vi de bästa förutsättningarna för våra medarbetare. Hos serveOffice får du engagerade kollegor, och ledare som har insett att nyckeln till nöjda kunder är att vår egen personal är nöjd och mår bra.
Vi erbjuder därför alla våra medarbetare generösa villkor i form av bland annat friskvårdsbidrag och ett brett förmånspaket. Dessutom anordnar vi kontinuerligt återkommande trevliga aktiviteter för att skapa en ”vi-känsla” bland alla våra medarbetare. Det ska vara kul att vara en del av serveOffice!
Givetvis erbjuder vi en marknadsmässig lön.

Ansökan och kontakt
Låter det intressant? Tveka inte, utan skicka in din ansökan med personligt brev och CV snarast. Observera att urvalet görs löpande. Frågor kring tjänsten besvaras av Cissi Silvstam på 070-564 13 70 eller cissi.silvstam@serveoffice.se.

Välkommen!

Arbetsort: Stockholm
Anställningsgrad: Heltid

Sammanfattning

  • Arbetsplats: serveOffice ab
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månatlig löneutbetalning
  • Heltid Bemanning
  • Publicerat: 9 augusti 2016

Liknande jobb


21 november 2024