OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av ekonomi och trivs i en miljö som värdesätter potential och utveckling?
Vill du arbeta inom ett familjärt bolag som är måna om varandra och som är på stark tillväxt? Då kan det vara dig vi söker!
Om tjänsten
Detta är en hybridroll där du halva tiden kommer att ansvara för intern och extern administration rörande fakturering till försäkringsbolag i Sverige samt den andra halvan med löpande bokföring och kontering av leverantörsfakturor. Detta innebär att vi erbjuder en bred och varierad roll som aldrig blir enformig. Du kommer att tillhöra ett härligt och familjärt ekonomiteam på sju personer. Rollen är på heltid och kontoret är placerat i centrala Stockholm.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kopplat till försäkringsbolag:
• Säkerställa att försäkringsbolagen i Sverige blir korrekt fakturerade.
• Intern uppföljning att allt utfört arbete gentemot försäkringsbolagen blir fakturerat.
• Intern kontaktperson gentemot verksamheten gällande administrativa frågeställningar kring fakturering av försäkringsbolagen.
• Kontaktperson gentemot försäkringsbolagen gällande frågor från försäkringsbolagen avseende fakturor.
• Hantera eventuella avvikelser, rättelser och reklamationer i faktureringsprocessen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kopplat till löpande bokföring:
• Bokföra dagliga transaktioner, inklusive in- och utbetalningar.
• Granska och kontera inkommande leverantörsfakturor.
• Hantera frågor från verksamheten gällande leverantörsfakturor.
• Diverse övrig administration som förekommer på en ekonomiavdelning.
Lämplig bakgrund
Vi ser att du har arbetat med ekonomi tidigare och har god systemkunskap. Du har grundläggande kunskaper i excel och besitter god kommunikationsförmåga i Svenska. Det är meriterande om du har utbildning inom ekonomi och har erfarenhet av försäkringsbolag. Vidare är det meriterande om du har arbetat med förbättringar och effektiviseringar tidigare.
Vi lägger stor vikt vid din personlighet där vi ser att du är självständig och initiativtagande. Du är problemlösningsorienterad, serviceinriktad och har god samarbetsförmåga. Du besitter även stark förmåga att arbeta strukturerat och noggrant samt kan hantera flera uppgifter samtidigt.
Om företaget
Physical Medicine Group (PMG) bildades 2020 för att bygga den europeiska ledaren inom manuell medicin. I dagsläget finns PMG i Norge och Sverige med mer än 120 kliniker och över 550 naprapater, kiropraktorer, fysioterapeuter med flera, och den årliga omsättningen uppgår till ca 600 MSEK. Våra välutbildade terapeuter genomför mer än 700 000 muskel- och ledbehandlingar årligen. Starka varumärken som ingår i PMG är idag; Klinikk for Alle, Naprapatlandslaget, Muskelcentrum, The Clinic och Eureka. Läs mer på www.physicalmedicine.se.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar PMG med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sebastian Ragnarsson på Sebastian.Ragnarsson@sjr.se. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt.
Varmt välkommen med din ansökan!