Ekonomiassistent till Polisens Administrativa Center

Ekonomiassistent till Polisens Administrativa Center

Arbetsbeskrivning

Är du en noggrann, strukturerad och lösningsorienterad person med erfarenhet av leverantörsreskontra? Har du ett intresse för utveckling och digitalisering, då kan tjänsten som ekonomiassistent hos oss passa just dig.

Polismyndighetens ekonomiavdelning har som uppdrag att utforma och driva myndighetens strategiska styrning och uppföljning som fastställer vad myndigheten ska uppnå för resultat och effekter. Avdelningen fördelar ekonomiska medel för att verksamheten ska kunna nå beslutad riktning och följer upp att medlen används på ett effektivt och hållbart sätt.

Vi säkerställer också en rad andra förutsättningar för att polisen ska kunna nå sina mål, t ex. genom att möta verksamhetens behov av ändamålsenliga lokaler samt material och utrustning. Vi tillhandhåller en ändamålsenlig service inom områdena lokalvård, fordonsservice och drift av polisutbildningar vid lärosätena för att bidra till en god arbetsmiljö. Vi samordnar också Polismyndighetens miljöledning samt ansvarar för myndighetens nationella fordonsförsörjning och interna trafiksäkerhetsarbete.
Läs mer om ekonomiavdelningen

PAC Ekonomi är en sektion inom finansiell styrning och är placerat i Linköping. PAC Ekonomi ansvarar för hela polismyndighetens redovisning och ekonomiadministration samt upprättar de finansiella delarna i årsredovisningen. Sektionen svarar för att säkerställa att myndigheten har en korrekt och rättvisande externredovisning. Sektionen bemannar myndighetens support gällande ekonomiadministrativa frågor. Sektionen leds av en sektionschef och är organiserade i fyra grupper - Kund, Leverantör, Fakturasamordning och Redovisning.



ARBETSUPPGIFTER
Vi är inne i ett spännande förändringsarbete som bl.a. innebär att digitala lösningar ska tillämpas där de skapar nytta för verksamheten. Inom ekonomiavdelningen både driver och deltar vi i utvecklingsprojekt som gör nytta för hela myndigheten. Vi bidrar till Polismyndighetens mål som en modern och attraktiv arbetsplats som tillvaratar digitaliseringens möjligheter. Arbetet kommer ha stort fokus på digitaliseringsfrågorna de kommande åren.

Du kommer att ingå i en leverantörsreskontra som idag består av ca 20 medarbetare. Myndighetens första robot/RPA har precis börjat jobba i denna grupp, vissa uppgifter inom leverantörsreskontran är först ut att ha automatiserats
Arbetet innebär att för hela Polismyndigheten bland annat;
• hantera flöden inom processen från beställning till betalning
• avstämningar och andra bokslutsuppgifter kopplade till moms, redovisning och efterlevnad
• systemtekniska flöden
• agera stöd för verksamheten
• delta som kravställare, expert och utförare i olika typer av projekt och utvecklingsaktiviteter.


KVALIFIKATIONER
• minst gymnasieutbildning inom ekonomi eller annan utbildning//erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant
• erfarenhet av aktuellt verksamhetsområde inom ekonomi /redovisning

Meriterande

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:

• erfarenhet av deltagande i förändrings- och utvecklingsarbete i projektform
• flera års erfarenhet av att ha arbetat med liknande arbetsuppgifter
• flera års erfarenhet av större/komplexa affärssystem så som Agresso/UBW, IFS, MS Dynamics, SAP eller liknande
• erfarenhet av arbete inom större och/eller komplexa organisationer


Personliga egenskaper

Du är ansvarsfull, noggrann, lösningsorienterad och kan planera ditt arbete i förhållande till verksamhetens behov och arbetstoppar på ett bra sätt. Du är serviceinriktad och trivs med att arbeta både självständigt och att samarbeta i grupp. Goda egenskaper för att lyckas i rollen är intresse för system och digital utveckling samt en vilja att lära nytt. Du har lätt för att samarbeta, är serviceinriktad och har en god kommunikationsförmåga
Vi värdesätter din vilja och förmåga att utveckla verksamheten och att se din del i helheten. Vi är en stödverksamhet inom Polismyndigheten och därför är din kommunikationsförmåga och vilja att ge god service också av stor vikt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.






ÖVRIGT
Placeringsort: Linköping
Funktion: Ekonomihandläggare, Ekonomiavdelningen, Finansiell styrning, PAC Ekonomi

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 20/3 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lászlo Nagy Némedi, tfn 010-56 36 899

Rekryterande chef / strategichef Göran Strömberg
010-563 02 49
Mattias Bergström, t.f gruppchef, tfn 010-563 51

Sektionschef Susan Sahlin
0105641640
Anneli Backström, tfn 010-56 39 320

Sektionschef Fordonsservice Anders Axén
010 5653630
Gruppchef Rasmus Lundahl
010-56 35 119
Gruppchef Bodil Nordmark
010-563 51 70
Magnus Hagström
010-56 71 567
Ekonom Liselotte Hjulin
010-562 80 09

Sammanfattning

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


5 november 2024

IT- & Ekonomiassistent

IT- & Ekonomiassistent

5 november 2024

Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

5 november 2024

Ekonom till Flygstaben TVA

Ekonom till Flygstaben TVA

5 november 2024