Ekonomiassistent till Proffsmagasinet i Stockholm

Ekonomiassistent till Proffsmagasinet i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Kickstarta din karriär som ekonomiassistent hos Proffsmagasinet. Här får du möjlighet att växa och utvecklas i en spännande roll.

Som ekonomiassistent på Proffsmagasinet får du arbeta med kund- och leverantörsreskontra på ett framgångsrikt e-handelsföretag. Vi på Proffsmagasinet erbjuder dig en möjlighet att utveckla och tillämpa dina kunskaper inom ekonomi samtidigt som du aktivt bidrar till vår fortsatta framgång.Varmt välkommen med din ansökan!

Ditt anställningserbjudande

Ekonomiavdelningen skapar tillsammans en effektiv hantering av företagets alla in- och utbetalningar, samt fungerar som en kontrollfunktion. Som ekonomiassistent kommer du att bli en viktig del av ekonomiteamet och du får möjlighet att båda bidra och utvecklas. Du kommer att få möjlighet att växa inom ekonomiområdet samt skapa många kontaktytor inom de andra avdelningarna på företaget. Hos Proffsmagasinet får du vara en del av vår fortsatta digitalisering/automatiseringsresa och medverka till processförbättringar på ekonomiavdelningen.

 

Dina arbetsuppgifter

I din roll som ekonomiassistent kommer du ansvara för följande arbetsuppgifter:

• Hantera leverantörs- och kundreskontra
• Utföra kontoavstämningar och andra administrativa uppgifter
• Assistera med fakturering och bankavstämningar
• Stötta kollegorna i ekonomifrågor
• Övriga administrativa uppgifter

Värt att veta

Proffsmagasinet är Sveriges ledande e-handel inom verktyg, trädgårdsprodukter, el och vvs. Företaget omsätter runt 900 mkr och har ca 80 medarbetare.

Sedan 2018 är Proffsmagasinet ett helägt dotterbolag till Ahlsell och sitter in fina lokaler i Liljeholmen. Du kommer att ingå i ett ekonomiteam bestående av fyra personer.

 

Våra förväntningar

Vi söker dig med någon form av utbildning inom ekonomi och minst ett års yrkeserfarenhet från liknande arbete. För att trivas i rollen behöver du vara noggrann och kvalitetsmedveten och ha en grundläggande förståelse för bokföring. Vi tror att du ivrig att lära dig om ekonomi och redovisning och tar ansvar för att dina arbetsuppgifter blir klara i rätt tid.

Vidare besitter du goda kunskaper i excel samt talar och skriver flytande svenska. Vi ser det meriterande om du har erfarenhet av handelsvaror och e-handel samt arbetat med betalpartners. Du motiveras av utmaningar och uppskattar att arbeta i en föränderlig miljö. 

Intresserad?
Rekryteringen sker i samarbete med TNG, specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 februari 2024
  • Ansök senast: 8 mars 2024

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


21 november 2024